Onze diensten

Wij ontwikkelen een gepast sales design, toegespitst op de behoeften en uitdagingen van jouw organisatie.

Design

Bouw verder op datgeen wat al werkt in jouw bedrijf. Wij gaan geen wiel uitvinden wanneer je er al een hebt.

Fundering

Zet een fundering neer voor de lange termijn; ons doel is om je salesorganisatie schaalbaar te maken.

Groei

Verander je salescultuur (je mindset richting verkopen). Het resultaat: langdurige bedrijfsgroei.

Sales Design Sprint

In 4 weken tijd bepalen hoe jouw organisatie zo efficiënt mogelijk tot een effectief sales design kan komen. We leggen een fundament waarin we jarenlange groei kunnen realiseren.

Jaarprogramma

Een stap voor stap implementatieplan van het sales design, toegespitst op behoeften en uitdagingen van jouw organisatie. Jij bepaalt de snelheid en de intensiteit van onze samenwerking.

Sales Architects - Sales Design, Advies, Coaching & Projectmanagement

DE EERSTE STAP

De Sales Design Sprint

Tijdens deze sprint komen we in 4 weken tot een gepast herontwerp van jouw sales- en marketing organisatie. Dit doen wij door inzicht te vergaren in kansen, pijnpunten en belemmeringen binnen jouw sales & marketing proces. We onderzoeken jouw bedrijf, jouw klant én de markt waarin je opereert aan de hand van een Business Scan, een Customer Journey en een Markt Analyse.

HET VERVOLG

Jaarprogramma

Na de Sales Design Sprint komen we tot een gepast herontwerp van jouw huidige marketing- en salesproces. Jij kiest een vervolgprogramma, afgestemd op de wensen en uitdagingen van jouw organisatie. In het vervolgprogramma wordt een nieuw sales design geimplementeerd.

Wat is de belemmering om (continuïteit in) groei te realiseren? Tijdens het jaarprogramma ontwikkelen wij een fundamenteel salesproces waarin we jarenlange bedrijfsgroei aanjagen. Zie ons als de rechterhand van je salesteam, waarbij wij de volgende thema’s doorlopen.

Jacob Schermers - Sales Architects
Propositie en positionering

Een beslissend competitief voordeel is het startpunt voor jouw marketing en sales. Daarom ontwikkelen we eerst een onderscheidende propositie. Door de problemen van de markt inzichtelijk te maken, te benoemen en op te lossen. Hoe kan jouw dienst of product de behoefte van je klant bevredigen? Op zo’n manier dat ze niet om je heen kunnen?

Sales Funnel

We sluiten marketing en sales naadloos op elkaar aan voor een gestroomlijnd proces. En wanneer sales groeit, moet jouw bedrijf daar klaar voor zijn. We bouwen aan een systeem en infrastructuur waarmee jouw organisatie gestandaardiseerd werk steeds efficiënter, eenvoudiger en sneller kan leveren. Op basis hiervan ontwerpen wij jouw salesproces – met in elke fase vaste checks en acties.

Salesrollen & Specialisatie

In een vroeg stadium starten wij met jouw content strategie. Wie is je doelgroep? Wat willen zij weten op welk moment? Op welke kanalen zijn zij actief en hoe verloopt hun customer journey? We maken daarbij onderscheid tussen marketing- en salescontent. Iemand die jouw bedrijf nog niet kent, heeft andere informatie nodig dan een lead of klant.

Website & Contentstrategie

Jouw website is geen vrijblijvend ‘visitekaartje’ maar de essentie (de backbone) van je salesproces. Wij adviseren over strategische keuzes en een gepaste structuur, gebaseerd op de ‘6 laws of persuation’. Door vroeg te starten met contentstrategie, richten wij jouw website snel en effectief in. Wie is je doelgroep? Wat willen zij weten? Op welke kanalen zijn zij actief en hoe verloopt hun customer journey?

Marketing automation

Het automatiseren van marketingprocessen levert bedrijven veel op. Wij helpen ook jouw organisatie bij het kiezen, inrichten en optimaliseren van de juiste marketing- en salessoftware. Vóór we starten met automatiseren, moet het proces op orde zijn: daarom starten we met het ontwikkelen van jouw propositie en het inrichten van de salesfunnel.

Outbound activities

Inbound marketing is en blijft een lange termijn strategie. Om elke maand je salesquota te halen is een focus op outbound sales- en marketingactiviteiten óok nodig. Outbound is niet ‘ouderwets’. Juist door een slimme combinatie van inbound & outbound versterk je je marketing- en salesproces optimaal in zijn geheel.

Leadgeneratie

Wij ontwikkelen een effectieve promotiemachine met snelle iteraties, waarbij we potentiële klanten ondersteunen met hulpgerichte content tijdens hun customer journey. We maken daarbij onderscheid tussen marketing- en salescontent. Iemand die jouw bedrijf nog niet kent, heeft andere informatie nodig dan een lead of klant. Het opleiden van deze lead en het creëren van wederzijds commitment is het uitgangspunt.

KPI Dashboarding

Met een focus op actie-KPI’s zorg je ervoor dat je salesmensen een grotere controle hebben op hun prestaties. Heb je het juiste salesproces beschreven, met de juiste handelingen per leadfase, dan is het een kwestie van vertrouwen en tijd en zullen jouw resultaat-KPI’s volgen. Door monitoring van deze KPI’s, het vaststellen van normen en weekly-meetings over de voortgang verhogen we jouw salessucces.

Hoe kan het jaarprogramma worden uitgevoerd?

Het jaarprogramma is een implementatieplan voor  het ontwerp van je sales- en marketing proces,  met de volgende opties:

01. Be your own expert

Samen met je salesteam implementeer je het Sales Design. Wij leveren een blauwdruk met een stappenplan van nodige acties.

02. Let us be your guide

Jouw team krijgt ondersteuning bij het implementeren van het Sales Design. We verwachten een intensieve samenwerking.

03. Full service

Bespaar tijd. Onze architecten implementeren het Sales Design binnen jouw organisatie met minimale inspanning van jouw medewerkers.

Download de whitepaper
en lees meer over onze diensten

Laat Sales Architects je gids zijn

Ons advies? Laat ons je gids zijn en laten we samen bouwen aan jouw nieuwe salesorganisatie. Zo creëren we draagvlak binnen de organisatie en zetten we een proces neer dat ook op de lange termijn resultaat levert. Dit betekent een intensieve samenwerking tussen beide partijen. Tijdens het jaarprogramma is er altijd de mogelijkheid het traject te verlengen of te verkorten.

Leadopvolging binnen B2B: de aanpak

Leer meer over wat leadopvolging precies inhoudt, hoe en waar dit in jouw salesfunnel past, en hoe je de juiste opvolging bepaalt. Met deze paper kun jij direct starten met jouw leadopvolging strategie.