De transitie naar online verkoop voor handelsondernemingen

We staan voor je klaar

Het verkoopproces binnen B2B verandert voor handelsondernemingen. Waar iemand een aantal jaar geleden een product of oplossing nodig had, nam hij contact op met een leverancier waarna een verkoper deze klant de beste opties voorlegt en een deal scoort. Marketing was verantwoordelijk voor het vullen van de funnel waarna het verkoopteam deze leads verder de funnel door leidden middels bel- of face-to-face afspraken.

Inmiddels is er een ware transitie gaande naar (bijna) uitsluitend online verkopen. Kopers doorlopen maar liefst 70% van het aankoopproces zonder daarvoor een verkoper te hoeven spreken! De traditionele rol van verkoop neemt af en het salesproces vindt steeds meer online plaats. Inside sales is de trend. Wij hebben de afgelopen jaren steeds meer B2B organisaties voorzien van een focus op inside sales binnen het salesproces. Het resultaat? Een hogere dealsnelheid, meer marge en meer verkoopresultaat. De rol van marketing integreert steeds verder met die van sales.

Hoe wij werken

Ben jij op zoek naar de antwoorden waarmee je jouw salesresultaten verbetert?

Met een klein en gefocust team ontwikkelen wij de winnende leadgeneratie methode voor jouw organisatie. We kijken daarbij naar jouw doelmarkt en gaan op zoek naar jouw ideale klant. Vanuit daar maken wij een verbeterplan op basis van het huidige salesproces. Wil je vrijblijvend in gesprek met één van onze specialisten om te kijken wat de verbeterpotentie is van jouw organisatie? Vraag dan onze Sales Impact Analyse aan.

Download de whitepaper

Onze visie op sales en marketing in 2021

    Portfolio

    Wij hebben de afgelopen jaren tientallen succesvolle salesimplementaties gedaan binnen de techindustrie. Bekijk hier enkele van deze cases.

    “Iedereen staat open voor het bespreken van data (sales), als team zijn we nu echt aan het samenwerken en aan het leren.”

    linked-labels-kleur
    Gijs Brinkhoff

    LinkedLabels

    “Toonaangevend, inspirerend en verbindend. Snelheid in het proces, sturend op resultaat. Stelt niet alleen vragen maar komt ook met oplossingen en helpt mee waar nodig. Wij groeiden, niet alleen in de hoogte maar ook in de breedte, met stevige wortels. Met Jacob zijn we “samen naar meer gezond” op weg gegaan. Dit gun ik iedereen.”

    revalide-kleur
    Menno Werrie

    Revalide Amersfoort

    “Sales Architects komt in korte tijd tot de kern van het salesproces en weten direct hoe ze deze kunnen verbeteren. Ze leveren snelheid, maar ook een focus op resultaat. Wat ik ook als prettig heb ervaren is dat ze meedenken over de impact van verandering op de hele business.”

    Sales Architects - Sales Design, Advies, Coaching & Projectmanagement
    Chris Kruitbosch

    Kruitbosch

    Onze diensten

    Het implementeren van een vernieuwd salesproces voor onze klanten verloopt in drie stappen.

    1. Sales Design Sprint

    Het vervolg op de Sales Impact Analyse. In 4 weken bepalen we hoe jouw bedrijf zo efficiënt mogelijk tot een effectief salesdesign komt.

    2. Sales Programma

    Samen komen we tot een gepast herontwerp van jouw marketing- en salesproces. Dit nieuwe sales design implementeren we in ons salesprogramma.

    3. Sales Detachering

    Wij leveren vanaf twee dagen per week sales coördinatie, kwalificeren, online verkoop inrichting en 1 op 1 coaching.

    Neem contact op

    Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking of kom langs voor een kopje koffie op ons kantoor in Amersfoort.

    Sales Architects - Sales Design, Advies, Coaching & Projectmanagement