Meer verkopen begint bij inzicht in jouw salesproces

Meer verkopen begint bij inzicht in jouw salesproces - Sales Architects

De meeste salesorganisaties maken gebruik van een CRM systeem waarmee managers of commercieel directeuren de voortgang – het heden, verleden en toekomst – van hun leads kunnen meten en beheren. Je krijgt inzicht in de resultaten van jouw salesmedewerkers. 

CRM’s zijn echter niet ontworpen voor de mensen die het veldwerk verrichten. Het is belangrijk dat jouw salesmensen een vaste ‘way of working’ hebben en duidelijk inzicht in hebben in wat er van hun verwacht wordt om het resultaat te behalen. Het werken met een CRM zonder het gebruik van KPI’s is niet genoeg. Je meet dan wel het resultaat maar niet de activiteiten die leiden tot dit resultaat. 

KPI’s geven jouw medewerkers structuur, duidelijkheid en motivatie. In dit artikel gaan we kort in op de voordelen van het meten van KPI’s en introduceren we onze KPI webinar

 

Accountability en KPI’s

Het meten van de juiste KPI’s zorgt voor accountability in het team. Jouw mensen willen autonomie. Maar wanneer zij deze autonomie gebruiken binnen een bepaalde structuur heeft dit positief effect op de accountability en prestatiegerichtheid van het team.

Vraag jezelf dus af:

  1. Welke verwachtingen heb ik van mijn salesteam?
  2. Is voor iedereen duidelijk wat hun rol en verantwoordelijkheden zijn?
  3. Weten zij op welke KPI’s zij beoordeeld worden?

Jouw verwachtingen zorgen voor een doel binnen het team. Hoe men dit doel bereikt hangt af van punt 2 en 3. Een duidelijke rolverdeling zorgt voor rust, waar KPI’s zorgen voor beweging in jouw team.

Door jouw verkopers verantwoordelijk te houden voor hun resultaten, worden ze effectiever en kun je beter sturen op hun activiteiten.

5 onmisbare KPI’s voor een beter salesproces

WIL JE ALS COMMERCIEEL DIRECTEUR ÉCHT EXCELLEREN MET JE TEAM? DAN MOET ER FOCUS ZIJN OP DE EINDRESULTATEN WAAROP JIJ EN JE TEAM ZICH RICHTEN.

De beste commercieel directeuren hebben het talent om zichzelf en hun team het hele jaar door de juiste dingen te laten doen, op de juiste wijze, richting de juiste doelen. Met andere woorden: ze weten wat het eindresultaat is, ze weten de strategieën om dit resultaat te halen, en ze weten de tactieken / de uitvoering om de strategieën juist uit te voeren. Maar wil je als commercieel directeur écht excelleren met je team, dan moet er vanaf het hoogste niveau (de eindresultaten waarop jij en het team zich richten) focus zijn.

In deze whitepaper gaan we in op de belangrijkste KPI’s binnen het salesproces.

Krijg controle over (sales)activiteiten. Meld je aan voor onze webinar.

KPI’s zorgen dat jouw salesmensen gericht blijven op de activiteiten die ze moeten doen om jouw organisatie succesvol te maken. Door de activiteiten te meten krijg je inzicht in wat jouw organisatie laat groeien en waar de bottlenecks zitten die groei belemmeren. 

  1. Welke KPI’s helpen bij het verbeteren van de prestaties van jouw salesorganisatie? 
  2. Welke KPI’s zorgen ervoor dat jij als CE of manager inzicht krijgt in de bottlenecks van jouw salesorganisatie? 
  3. Welke KPI’s passen bij mijn salesorganisatie?

Dinsdag 18 februari geven we antwoord op deze vragen tijdens onze webinar over sales KPI’s. In een klein uur gaan we in op de KPI’s die een overzichtelijk beeld geven van de activiteiten in het gehele salesproces. We gaan in op de basis KPI’s, de indicatoren die je minimaal moet meten om meer controle te krijgen over jouw salesproces. 

We gaan op zoek naar de juiste KPI’s voor jou en jouw organisatie.

Heb je interesse? Meld je hier aan.

Op de hoogte blijven van relevante ontwikkelingen op salesgebied?

Ontvang al eerste onze blogs over verschillende sales- en marketingtopics met focus op een schaalbaar en voorspelbaar salesproces. Meld je direct aan.