Marketing Automation Design

Marketing Automation is een software dat marketing-, salestaken en workflows automatiseert en meet. Hierdoor kun je efficiënter werken en beter inspelen op de behoeften van jouw leads tijdens het aankoopproces. Hiermee maximaliseer je de ROI uit jouw marketingactiviteiten door relevante en geïnteresseerde leads aan te leveren aan jouw verkoopteam.

Voorzie jouw verkopers van meer relevante verkoopgesprekken

Verstuur de juiste content op het juiste moment aan leads.

De meest succesvolle marketingteams gebruiken Marketing Automation om hun campagnes te optimaliseren en het verkoopteam te voorzien van betere leads. Het geeft jouw marketeers inzicht in de hele salesfunnel, waardoor ze meer inzicht krijgen in wanneer leads klaar zijn om opgevolgd te worden. Enerzijds zijn jouw marketingmensen in staat om de ROI van hun campagnes aan te tonen, anderzijds verspilt jouw salesteam geen tijd meer aan het opvolgen van irrelevante leads en voeren zij meer waardevolle gesprekken met leads.

Wij implementeren voor onze klanten de software, creëren en optimaliseren campagnes en zorgen voor het draagvlak binnen het salesteam waardoor iedereen profiteert van de voordelen van de software.

Wil jij starten met Marketing Automation? We sparren graag met je in een vrijblijvend gesprek. Meer over onze aanpak lees je in de whitepaper.

Marketing Automation Design in 3 stappen

Onze werkwijze
De bouwtekening

We maken een bouwtekening waarin we jouw sales- en marketingproces in lijn brengen met de doelstellingen van jouw Marketing Automation strategie.

Contentcreatie

We zorgen ervoor dat jouw leads de juiste e-mail en boodschap ontvangen op het juiste moment, gericht op hun situatie en uitdaging.

Impactvolle mailflows

We leveren impactvolle mailflows die daadwerkelijk resultaat opleveren. Perfect afgestemd op de fase van de funnel en de behoefte van de lead.

MAD

Aan de slag met Marketing Automation?

Het neerzetten van een Marketing Automation proces is belangrijk bij een herontwerp van een salesproces. Wij implementeren voor onze klanten de software, creëren en optimaliseren campagnes en zorgen voor het draagvlak binnen het salesteam waardoor iedereen profiteert van de voordelen van de software.

Vraag een kennismakingsgesprek aan om de mogelijkheden rondom Marketing Automation te bespreken. Wil je meer info? Download vrijblijvend de whitepaper.

Ontvang de whitepaper direct in je mailbox!

    De voordelen van Marketing Automation

    Enkele voordelen van het inzetten van Marketing Automation in het salesproces:

    • Efficientie: jouw sales- en marketingteam worden efficiënter en krijgen meer tijd om creatief en strategisch werk te verrichten. Het verzamelen van data, versturen van mails en segmenteren van leads wordt tenslotte door de automation software gedaan!
    • Marketing en sales synergie: marketing automation is dé tool waarmee je jouw leads omzet van MQL naar SQL.
    • Verhoog conversieratio: marketing automation biedt je de mogelijkheden om jouw leads te volgen en in te spelen op hun specifieke behoeften en interesses. Hiermee verhoog je de kans op conversie.
    • Automatische rapportage: krijg direct inzicht in het gedrag van jouw leads d.m.v. de rapportage tooling van de software. Ontdek waar en wanneer leads afhaken of juist interesse tonen en pas daar de content op aan.
    • Personaliseer content: met marketing automation is het mogelijk om jouw websitebezoekers te volgen en om te zetten in leads. Op basis van paginabezoek of specifieke downloads kun je gepersonaliseerde content aanbieden waardoor de leads verder de funnel in komen.
    • Schaalbaarheid: marketing automation zorgt ervoor dat onderdelen van het salesproces als leadopvolging en leadkwalificatie schaalbaar worden. 

    Whitepaper Marketing Automation Design

    Minimaliseer het aantal zinloze gesprekken met leads via Marketing Automation

    Marketing Automation helpt jouw bedrijf efficiënter met leads en klanten om te gaan. Het automatiseert en versnelt het proces van leadbeheer en maakt marketingactiviteiten schaalbaarder, waardoor de kosten van bedrijven verlagen en hun salesresultaat verhogen.

    In deze whitepaper gaan we dieper in op Marketing Automation, hoe het jouw salesproces verbetert en wat je moet doen als je aan de slag wilt met de software.

    Ontvang de whitepaper direct in je mailbox!

      Al 30+ optimalisaties gedaan

      Resultaat: uplift van 30% tot 300%

      “Het is fijn om met Sales Architects te werken omdat zij verder kijken dan alleen het salesproces. Ze denken proactief mee met meerdere processen en helpen mij de bottlenecks op te lossen. Ik zie ze meer als een business optimalisatie consultancy, met sales als basis.”

      loerakker-led-line-kleur
      Maarten Loerakker

      Eigenaar diverse verlichtingsbedrijven

      “Jacob supported us setting up a new subsidiary structure for our organization. His holistic view on how successful sales organizations should work, paired with the hands on approach on the executive level, helped us to implement the new structure in a very short amount of time. With his unique way of questioning things, he was a great sparing partner and mentor along the process.”

      Sales Architects - Review Nedap
      Andreas Lorenz

      Sales Director Nedap Europe

      “Sales Architects is het eerste sales- en marketingbureau dat duidelijkheid geeft in wat ze doen, waarom, en wat het oplevert. Ze hebben ons het meeste geholpen met het inrichten van de KPI’s en salesprocessen. Dit gaf focus en resultaat.”

      Sales Architects - Sales Design, Advies, Coaching & Projectmanagement
      Marnix van der Moolen

      Mede-eigenaar en Financieel Directeur Xcellent

      Aan de slag met Marketing Automation?

      Neem vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek.