Masterclass: Breng Structuur In Jouw Salesproces

In deze Masterclass laten wij zien hoe je sneller binnen jouw organisatie een effectiever salesproces kunt inrichten.

Haal meer rendement uit jouw salesorganisatie

Hoe komt het dat het ene bedrijf met een vergelijkbaar product méér verkoopt dan het andere bedrijf? Onze ervaring heeft ons geleerd dat achter ieder succesvol sales team een efficiënt salesproces zit. Dit proces is de machine die de zaak draaiende houdt. Het fundament waarop het (sales)huis is gebouwd.

Het salesproces wordt over het algemeen gezien als de manier waarop de activiteiten die leiden tot salesresultaat zijn ingericht: prospecting, leadgeneratie, leadkwalificatie en leadopvolging zijn de ‘usual supects’ hierin. Een vaste en schaalbare structuur in deze activiteiten, is essentieel voor het succes van organisaties. Het salesproces gaat echter nog veel verder dan dit ‘veldwerk’. Wil je echt verbeteringen doorvoeren, dan kijk je ook op hoger niveau naar het proces.

  • Hoe is de structuur van de organisatie?
  • Kan iedereen de waarde leveren in zijn of haar functie?
  • Wat is de mindset van jouw klant? En sluit jouw productaanbod hierop aan?
  • Hoe ziet de markt eruit?
  • Hoeveel touchpoints heeft jouw lead nodig voordat hij/zij klant wordt?

In deze Masterclass gaan we in op hoe jij de cruciale factoren binnen het salesproces kunt verbeteren. Dit begint bij het kritisch kijken naar jouw onderneming, producten en klanten. Vanuit daar ga je de operatie in, op weg naar meer overzicht, effectiviteit, schaalbaarheid en resultaat.

Algemene informatie

De masterclass is uitgesteld. Als er een nieuwe datum bekend is, communiceren wij dit direct op onze kanalen.

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)33 258 50 70

Thema’s Masterclass

Propositie en Positionering

Wat is de perceptie van jouw dienst of product in het hoofd van de klant en is dit wel de gewenste perceptie? Een sterke positionering en propositie onderscheidt jouw organisatie en zorgt voor een betere marktpositie. Het is de basis van je marketing en salesactiviteiten. Maar ook; wat is de juiste manier waarop jij jouw ideale klant bereikt. En via welke kanalen?

Salesactiviteiten

Een vaste werkwijze in de salesactiviteiten van jouw medewerkers is key. Uiteraard is niet alles in beton gegoten. Gedeeltelijke autonomie is belangrijk omdat elke lead een andere benadering nodig heeft. Wij geloven dat vaste afspraken over werkzaamheden als leadkwalificatie, -opvolging en -generatie voor medewerkers prettig werkt. Het creëert een houvast – een rode lijn in hun verhaal en werkzaamheden. We gaan in op hoe je deze afspraken maakt en wat de best practices hierin zijn.

Sales structuur

Dit onderdeel draait om de inrichting en samenwerking van en binnen jouw organisatie. Een voorbeeld: marketing en sales zijn niet langer twee verschillende disciplines. Wanneer er synergie ontstaat tussen beide, komen er kwalitatief betere leads binnen waardoor het salesteam sneller en gemakkelijker deals maakt.

Een ander belangrijk onderdeel van de sales structuur zijn de rollen van jouw medewerkers. Iedereen heeft zijn eigen expertises en krachten binnen een team. Zit iedereen op de juiste plek? Een scorende spits moet je niet in de verdediging zetten. We zien dat de sales structuur voor veel organisaties moeilijk is om te veranderen.

KPI dashboarding

KPI’s zijn van belang zodat je op elk moment weet wat de stand is van je organisatiegroei (en hoe je individuele medewerkers presteren). We maken onderscheid in drie soorten KPI’s: actie-KPI’s, resultaat KPI’s en inzicht KPI’s. 

Veel salesmanagers of commercieel directeuren hebben geen idee wat de status is van bepaalde leads of waarom leads afhaken of juist klant worden. Er is geen inzicht in wat werkt en wat niet werkt. Met het meten van enkele basis KPI’s is dit probleem al snel op te lossen.

Als deze 4 thema’s goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten, zullen ze jou helpen met het uiteindelijke doel: meer salesresultaat.

Wij geven in een dagdeel onze visie op deze thema’s en gaan interactief aan de slag met jouw specifieke vraagstukken over deze onderwerpen. Het belooft een inspirerende en praktisch ingestelde Masterclass te worden.

Wat levert deze masterclass jou op?

  • Je weet het niveau van jouw salesproces;
  • Je ontdekt waar de bottlenecks binnen jouw salesorganisatie zitten;
  • Je ontvangt advies over waar te beginnen en hoe te organiseren;
  • Je bent in staat meer rolduidelijkheid en focus binnen het salesteam te creëren;
  • Meer overzicht en controle over de resultaten uit jouw salesproces.
Jacob Schermers - Sales Architects
Sales Architects

Voor wie is deze masterclass relevant?

Deze masterclass is bedoeld voor managers, eigenaren of directeuren van organisaties met 10-200 medewerkers. Maar ook jouw sales- of marketingmedewerkers zijn welkom bij de Masterclass.

Schrijf je in via onderstaand aanmeldformulier.

Aanmelden

Laat via de button jouw gegevens achter. Je ontvangt direct een bevestiging. Ter voorbereiding zul je enkele mails van ons ontvangen over verschillende sales- en marketingtopics.

Algemene informatie

De masterclass is uitgesteld. Als er een nieuwe datum bekend is, communiceren wij dit direct op onze kanalen.

 

Locatie: omgeving Amersfoort.

Aanvang: 09:00 uur

Einde: 12.00 uur

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)33 258 50 70

Of plan hiernaast een belafspraak in

Wat vonden anderen?

”Er was ruimte om kritisch naar onszelf te kijken: doen we dingen goed genoeg? Hoe zou deze herstructurering bij ons kunnen werken? Het proces van verbetering borrelt nu; de theorie klinkt als een klok, dat sprak ons aan. We willen dit graag omzetten naar de praktijk.”

”Een zeer leerzame masterclass, waarin wij enerzijds leerden over essentiële aandachtspunten voor ons online marketingverhaal en de website. Anderzijds leerden wij veel over onze verkooporganisatie. Jacob sprak over het belang van het interne verkoopproces en de rol van het sales team hierin.”

Jacob Schermers - Sales Architects