Masterclass: 'Sales Process Design' op donderdag 10 oktober 2019

Een vaste ‘way of working’ zorgt voor een consistente boodschap, rolduidelijkheid en een groeiende stroom aan gekwalificeerde leads. Het is het fundament voor de groei van een organisatie.

Meer controle over jouw salesresultaat

Eén van de belangrijkste drijvers van bedrijfsgroei is een schaalbaar en gestructureerd salesproces. Hierdoor ben je klaar voor de interne en externe veranderingen die horen bij groei. 

Wij geloven dat een salesproces uit 4 basiselementen bestaat: 

  1. Propositie;
  2. Salesstructuur;
  3. Marketing;
  4. KPI’s. 

 

Het (her)inrichten van deze elementen tot één gestructureerd en voorspelbaar proces zorgt voor synergie tussen medewerkers, sales en marketing. Maar hoe zorg je dat jouw salesproces voorspelbaar wordt en blijft? Eén van de belangrijkste activiteiten om dit te realiseren is het meten van de juiste KPI’s

In deze Masterclass laten we je zien hoe je aan de hand van het meten van de juiste KPI’s meer controle en overzicht krijgt over het hele salesproces.

Algemene informatie

De masterclass vindt plaats op donderdag 10 oktober, en kost €495 per persoon. Kom je met 3 of meer personen? Dan betaal je €395 per persoon. Dit tarief is excl. 21% btw.

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)33 258 50 70

Haal jij genoeg leads uit jouw marketing? Heeft jouw organisatie een gestructureerd verkoopproces met een vaste manier van werken? Hoeveel touchpoints heeft jouw klant nodig voordat het klant wordt? Is jouw salesteam te veel bezig met niet-sales taken? Wat is de rol van marketing in jouw verkoopproces?

Wegens een succesvolle eerste editie ‘Master jouw Salesproces’, geven wij op donderdag 10 oktober een volgende masterclass, waarin veel van bovenstaande vragen behandeld worden. Ons uitgangspunt is dat een vaste ‘way of working’ ervoor zorgt dat jouw boodschap consistent is, er rolduidelijkheid is en er een groeiende stroom aan gekwalificeerde leads is én blijft. Het is het fundament voor de groei van een organisatie. Wij geloven dat het meten van de juiste KPI’s leidt tot inzicht in de werkzaamheden en resultaten van jouw salesmedewerkers. Op die manier ontdek je welke elementen van het salesproces extra aandacht nodig hebben. Je krijgt dan ook meer controle over het gehele salesproces.

Thema’s Masterclass

Propositie en Positionering

Wat is de perceptie van jouw dienst of product in het hoofd van de klant en is dit wel de gewenste perceptie? Een sterke positionering en propositie onderscheidt jouw organisatie en zorgt voor een betere marktpositie. Het is de basis van je marketing en salesactiviteiten.

Gekwalificeerde leads 

Hoe werkt leadkwalificatie? Hierbij draait het om de samenwerking tussen marketing en sales. Jouw salesteam dient alleen in contact te komen met prospects die een duidelijke koopintentie hebben. Zo niet, dan verspillen ze onnodig tijd en energie.

Sales structuur

Dit onderdeel draait om de samenwerking tussen marketing en sales en de rolverdeling binnen beide teams. Marketing en sales zijn niet langer twee verschillende disciplines. Wanneer er synergie ontstaat tussen beide, komen er kwalitatief betere leads binnen waardoor het salesteam sneller en gemakkelijker deals maakt.

KPI dashboarding

KPI dashboarding: KPI’s zijn van belang zodat je op elk moment weet wat de stand is van je organisatiegroei (en hoe je individuele medewerkers presteren). We maken onderscheid in drie soorten KPI’s: actie-KPI’s, resultaat KPI’s en inzicht KPI’s. 

Als deze 4 thema’s goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten, zullen ze jou helpen met het uiteindelijke doel: het verkopen van jouw product. Hoe je dit doet? Dat leggen wij graag op donderdag 10 oktober aan je uit. Laat je e-mailadres achter en leer alvast meer over de 4 essentiële thema’s in de volgende presentatie. Wij voegen jouw e-mailadres toe aan onze mailinglijst zodat je onze waardevolle sales- en marketingtopics niet langer mist.

Wat levert deze masterclass jou op?

Na deze masterclass heb jij:

  • Een duidelijke beeld van welke KPI’s invloed hebben op de groei van jouw organisatie;
  • Creëer jij meer rolduidelijkheid en focus binnen het salesteam;
  • Advies over waar te beginnen en hoe te organiseren;
  • Meer overzicht en controle over de resultaten uit jouw salesproces.
Jacob Schermers - Sales Architects
Sales Architects

Voor wie is deze masterclass relevant?

Deze masterclass is bedoeld voor managers, eigenaren of directeuren van organisaties met 10-200 medewerkers. Maar ook jouw sales- of marketingmedewerkers zijn welkom bij de Masterclass.

Schrijf je in via onderstaand aanmeldformulier.

Aanmelden

Laat hieronder jouw gegevens achter. Wij nemen contact op om meer informatie te delen. We voegen je tevens toe aan onze mailinglijst, zodat je onze waardevolle Sales Alerts over verschillende sales- en marketingtopics zult ontvangen.







Algemene informatie

De masterclass vindt plaats op donderdag 10 oktober, en kost €495 per persoon. Kom je met 3 of meer personen? Dan betaal je €395 per persoon. Dit tarief is excl. 21% btw.

 

Locatie: omgeving Amersfoort.

Aanvang: 12.45 uur

Einde: 17.00 uur (aansluitend borrel)

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)6 12 787 227

Wat vonden anderen?

”Er was ruimte om kritisch naar onszelf te kijken: doen we dingen goed genoeg? Hoe zou deze herstructurering bij ons kunnen werken? Het proces van verbetering borrelt nu; de theorie klinkt als een klok, dat sprak ons aan. We willen dit graag omzetten naar de praktijk.”

”Een zeer leerzame masterclass, waarin wij enerzijds leerden over essentiële aandachtspunten voor ons online marketingverhaal en de website. Anderzijds leerden wij veel over onze verkooporganisatie. Jacob sprak over het belang van het interne verkoopproces en de rol van het sales team hierin.”

Jacob Schermers - Sales Architects