Masterclass: 'Sales Process Design' op donderdag 10 oktober 2019

Iedereen kan een product ontwikkelen en op de markt brengen, maar dit product op de schaalbare manier verkopen is uitdagend. Leer hoe jouw salessucces sneller op gang komt.

Een schaalbaar salesproces als drijver voor groei

Eén van de belangrijkste drijvers van bedrijfsgroei is een schaalbaar en gestructureerd salesproces. Hierdoor ben je klaar voor de interne en externe veranderingen die horen bij groei. 

Wij geloven dat een salesproces uit 4 basiselementen bestaat: 

  1. Propositie;
  2. Salesstructuur;
  3. Marketing;
  4. KPI’s. 

 

Het (her)inrichten van deze elementen tot één gestructureerd proces zorgt voor synergie tussen medewerkers, sales en marketing. In deze Masterclass laten we je kennis maken met onze werkwijze en geven we strategisch advies over jouw specifieke uitdagingen op salesgebied.

Algemene informatie

De masterclass vindt plaats op donderdag 10 oktober, en kost €495 per persoon. Kom je met 3 of meer personen? Dan betaal je €395 per persoon. Dit tarief is excl. 21% btw.

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)33 258 50 70

Haal jij genoeg leads uit jouw marketing? Heeft jouw organisatie een gestructureerd verkoopproces met een vaste manier van werken? Hoeveel touchpoints heeft jouw klant nodig voordat het klant wordt? Is jouw salesteam te veel bezig met niet-sales taken? Wat is de rol van marketing in jouw verkoopproces?

Wegens een succesvolle eerste editie ‘Master jouw Salesproces’, geven wij op donderdag 10 oktober de masterclass ‘Sales Process Design’, waarin veel van bovenstaande vragen behandeld worden. Ons uitgangspunt is dat iedereen een product kan ontwikkelen en op de markt kan brengen. Het product op de juiste manier verkopen daarentegen, is veel moeilijker. In de Masterclass geven wij de handvaten die nodig zijn om jouw salesproces te verbeteren.

Thema’s Masterclass

Propositie en Positionering

Wat is de perceptie van jouw dienst of product in het hoofd van de klant en is dit wel de gewenste perceptie? Een sterke positionering en propositie onderscheidt jouw organisatie en zorgt voor een betere marktpositie. Het is de basis van je marketing en salesactiviteiten.

Gekwalificeerde leads 

Hoe werkt leadkwalificatie? Hierbij draait het om de samenwerking tussen marketing en sales. Jouw salesteam dient alleen in contact te komen met prospects die een duidelijke koopintentie hebben. Zo niet, dan verspillen ze onnodig tijd en energie.

Salesstructuur

Dit onderdeel draait om de samenwerking tussen marketing en sales en de rolverdeling binnen beide teams. Marketing en sales zijn niet langer twee verschillende disciplines. Wanneer er synergie ontstaat tussen beide, komen er kwalitatief betere leads binnen waardoor het salesteam sneller en gemakkelijker deals maakt.

KPI dashboarding

KPI dashboarding: KPI’s zijn van belang zodat je op elk moment weet wat de stand is van je organisatiegroei (en hoe je individuele medewerkers presteren). We maken onderscheid in drie soorten KPI’s: actie-KPI’s, resultaat KPI’s en inzicht KPI’s. 

Als deze 4 thema’s goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten, zullen ze jou helpen met het uiteindelijke doel: het verkopen van jouw product. Hoe je dit doet? Dat leggen wij graag op donderdag 10 oktober aan je uit. Laat je e-mailadres achter en leer alvast meer over de 4 essentiële thema’s in de volgende presentatie. Wij voegen jouw e-mailadres toe aan onze mailinglijst zodat je onze waardevolle sales- en marketingtopics niet langer mist.

Wat levert deze masterclass jou op?

Na deze masterclass heb jij:

  • Handvaten voor het ontwikkelen van jouw onderscheidende propositie
  • Structuur op het gebied van outbound en inbound marketing en sales
  • Advies over waar te beginnen en hoe te organiseren
  • Een koppeling tussen je propositie en je inbound marketing & CRM
Jacob Schermers - Sales Architects
Sales Architects

Voor wie is deze masterclass relevant?

Deze masterclass is bedoeld voor managers, eigenaren of directeuren van organisaties met 10-200 medewerkers. Maar ook jouw sales- of marketingmedewerkers zijn welkom bij de Masterclass.

Schrijf je in via onderstaand aanmeldformulier.

Aanmelden

Laat hieronder jouw gegevens achter. Wij nemen contact op om meer informatie te delen. We voegen je tevens toe aan onze mailinglijst, zodat je onze waardevolle Sales Alerts over verschillende sales- en marketingtopics zult ontvangen.







Algemene informatie

De masterclass vindt plaats op donderdag 10 oktober, en kost €495 per persoon. Kom je met 3 of meer personen? Dan betaal je €395 per persoon. Dit tarief is excl. 21% btw.
Informatie over de locatie en tijden volgt later.

Contact

info@salesarchitects.nl

+31 (0)6 12 787 227

Wat vonden anderen?

”Er was ruimte om kritisch naar onszelf te kijken: doen we dingen goed genoeg? Hoe zou deze herstructurering bij ons kunnen werken? Het proces van verbetering borrelt nu; de theorie klinkt als een klok, dat sprak ons aan. We willen dit graag omzetten naar de praktijk.”

”Een zeer leerzame masterclass, waarin wij enerzijds leerden over essentiële aandachtspunten voor ons online marketingverhaal en de website. Anderzijds leerden wij veel over onze verkooporganisatie. Jacob sprak over het belang van het interne verkoopproces en de rol van het sales team hierin.”

Jacob Schermers - Sales Architects