Recruitment van salestalent
Wij vinden de juiste persoon voor meer salesresultaat
De juiste persoon op de juiste plek
Het werven van nieuw salestalent is voor veel organisaties een heet hangijzer. Door het lage aanbod en de hoge vraag wordt het steeds moeilijker om goed personeel te vinden. De kunst van recruitment is om in deze krappe arbeidsmarkt kwalitatief goed personeel te vinden dat past bij de positie en het bedrijf. Hierin maken wij het verschil. Wij helpen bij het selecteren van het juiste talent.
Onze diensten
Onze gespecialiseerde consultants hebben zelf ruime ervaring in de saleswereld en onze recruiters zijn experts in executive search. Deze combinatie maakt dat we jouw behoeften, markt en de eisen van de job als geen ander begrijpen. We bieden hierbij een breed scala aan wervingsdiensten, voor alle sectoren en alle niveaus, van junior tot executive. Ons netwerk bestaat uit honderden goed opgeleide kandidaten die op zoek zijn naar hun volgende carrièrestap.

Waarom Sales Architects?
We handelen snel en efficiënt en sturen alleen cv’s als we echt geloven dat de kandidaten passen bij de baan en het bedrijf. We luisteren goed naar onze klanten om een duidelijk beeld te krijgen van hun behoeften en staan bekend om een transparante wervingsaanpak waarbij persoonlijke aandacht en een eerlijke prijs centraal staan.
Sales-functies die we met succes hebben geworven:
- Verkoopmedewerker binnendienst;
- Inside salesmedewerker;
- Account manager;
- Sales consultant;
- Sales projectmanager.

De 6 principes van recruitment
Helder profiel
Wij bij Sales Architects kunnen als geen ander gevoel krijgen bij het juiste profiel. Zo ontstaat een heel helder beeld van het type profiel dat wij gaan zoeken. Je zoekt natuurlijk meer dan een paar bulletpoints, je zoekt een persoon. Het moet tot leven komen: het plaatje moet kloppen.
Brand the company
Het is belangrijk om een goed beeld van het bedrijf te krijgen, vanuit het oogpunt van de kandidaat. Waar staat het bedrijf voor? Door dit goed samen te vatten ontstaat er direct een juiste connectie met passende kandidaten. Bijvoorbeeld: Google is een hip and happening bedrijf die veel met innovatie bezig is. Dit trekt een bepaald type kandidaat aan. Een bedrijf als BAM een heel ander type. (Als het merk en reputatie van het bedrijf niet op orde is, kun je daaraan werken.)
Brand the position
Iedere positie heeft een hook die kandidaten binnenhaalt. Werken vanuit een USP is cruciaal om een kandidaat aan te haken. Je kunt denken aan o.a.:
- Doorgroeikansen;
- Ontwikkelkansen;
- Interessante arbeidsvoorwaarden zoals salaris;
- Korte lijnen;
- Collega’s die hoog aangeschreven staan binnen de markt.
Kandidaatgerichte benadering
Uitgangspunt van een goede recruiter is altijd een optimale kandidaatervaring. In tijden zoals deze, waarbij er een werknemersmarkt is, is dit nog eens extra belangrijk. Dit zorgt voor een verbetering van het imago van het bedrijf en een goede relatie met de kandidaat.
Registratie is key
Voor een persoonlijke en gestructureerde aanpak is een up to date CRM-systeem met pipeline cruciaal. De recruiter moet in 1 oogopslag kunnen zien hoe het met de procedure staat waardoor overzicht bewaard blijft. Daarnaast is het in de communicatie met kandidaten essentieel om te weten wat er in vorige contact is besproken.
The power is in the numbers
In de huidige markt zit succes in getallen. Kandidaten krijgen veel interessante posities toegestuurd of te zien. Je moet de kandidaat vinden die net op dat moment hiernaar op zoek is. En die vind je door vooral veel mensen te benaderen. De ideale kandidaat komt zelden nog naar jou toe.
Maak een afspraak met ons recruitment team
Neem contact met ons op om te zien hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen. Onze recruiters bellen je z.s.m. terug voor een vrijblijvend gesprek.