Sales Verbeterplan

Het sales verbeterplan is de laatste stap van de Sales Design Sprint. Nadat wij in 3 weken jouw hele salesproces onder de loep hebben genomen, werken we een compleet implementatieplan uit van het nieuwe, beoogde salesproces.

Wat staat er in het sales verbeterplan?

De bouwtekening voor een verbeterd salesproces.

De sales design sprint heeft als doel inzicht te verschaffen in de huidige situatie van jouw salesproces en wat nodig is om planmatig en doelgericht het salesproces te verbeteren. Door inzicht te vergaren in kansen, pijnpunten en belemmeringen, komen wij snel tot een oplossing voor jouw sales- en marketing organisatie. Dit vatten we samen in het sales verbeterplan.

Kort samengevat krijg je in het verbeterplan:

* Zicht op waar je staat als salesorganisatie.
* Zicht op waar je naartoe kan. De potentie van jouw team.
* Hoe je daar komt. Met welke structuur, instrumenten en acties.

Daaruit ontstaat – zoals gezegd –  een tekening van de nieuwe organisatie maar ook een implementatieplan.

Meer weten over onze diensten?

Download de whitepaper en ontvang deze direct in je inbox!

Wat kun je doen met het sales verbeterplan?

Zelf implementeren

Nadat wij het verbeterplan hebben opgeleverd heb je de keuze om zelf het nieuwe salesproces te implementeren op basis van ons plan.

Salesprogramme volgen

Je kunt starten met ons sales programma: de zogenaamde let us be your guide aanpak. Hierin wordt de implementatie van het nieuwe salesproces door ons begeleidt.

Incompany programma

De derde keuze is de volledige implementatie incompany door ons te laten doen. Hierbij komen onze consultants twee dagen per week op kantoor en nemen we veel werk voor je uit handen. De full service aanpak.

Trotse partners aan het woord

“De belangrijkste ‘win’ die Sales Architects heeft behaald voor ons is het neerzetten van een vastomlijnd proces. Hierdoor hebben wij intern een vaste manier van werken gekregen en stellen we onszelf niet meer de vraag: ‘hoe pakken we dit aan?’.”

Symax

“Sales Architects heeft ervoor gezorgd dat wij sneller, slimmer en meer gefocust onze business doen. Met nieuwe salesproces hebben we een belangrijke stap gezet naar onze groei- en omzetdoelstellingen.”

Maas & Hagoort

Sales Design Sprint

Het verbeterplan is een onderdeel van onze Sales Design Sprint. In deze sprint gaan wij in 3 weken aan de slag met de belangrijkste stappen richting een volledig geïmplementeerd nieuw salesproces.