Marketing Automation

Marketing Automation is een software dat marketing-, salestaken en workflows automatiseert en meet. Hierdoor kun je efficiënter werken en beter inspelen op de behoeften van jouw leads tijdens het aankoopproces.

Hoe werkt Marketing Automation?

Verstuur de juiste content op het juiste moment aan leads.

We spreken vaak over de samenwerking tussen marketing en sales. Met marketing automation sla je de brug tussen deze beide werelden. Marketing automation is het automatiseren van de communicatie tussen jouw bedrijf en leads. Het is inzetbaar tijdens het gehele aankoopproces en helpt jouw leads te begeleiden naar de sale.

Marketing automation geeft je de mogelijkheid data te verzamelen over het gedrag van leads op de website van jouw organisatie. Op basis van deze data bepaal je de interesses en behoeften van de individuele leads. Via automation verstuur je vervolgens de juiste gepersonaliseerde content naar jouw lead. Hierdoor breng je jouw lead sneller naar een volgende fase in de funnel (bijv. van MQL naar SQL). Vervolgens weet jouw salesteam welke content de lead heeft ontvangen en kunnen jouw verkopers hier in gesprekken op inspelen. Dit verhoogt de kans op het score van een deal.

Het neerzetten van een marketing automationproces is belangrijk bij een herontwerp van een salesproces. Wij implementeren de software, creëren en optimaliseren campagnes en zorgen voor het draagvlak binnen het salesteam waardoor iedereen profiteert van de voordelen van de software.

Meer weten over onze diensten?

Download de whitepaper en ontvang deze direct in je inbox!

De voordelen van Marketing Automation

Enkele voordelen van het inzetten van Marketing Automation in het salesproces:

  • Efficientie: jouw sales- en marketingteam worden efficiënter en krijgen meer tijd om creatief en strategisch werk te verrichten. Het verzamelen van data, versturen van mails en segmenteren van leads wordt tenslotte door de automation software gedaan!
  • Marketing en sales synergie: marketing automation is dé tool waarmee je jouw leads omzet van MQL naar SQL.
  • Verhoog conversieratio: marketing automation biedt je de mogelijkheden om jouw leads te volgen en in te spelen op hun specifieke behoeften en interesses. Hiermee verhoog je de kans op conversie.
  • Automatische rapportage: krijg direct inzicht in het gedrag van jouw leads d.m.v. de rapportage tooling van de software. Ontdek waar en wanneer leads afhaken of juist interesse tonen en pas daar de content op aan.
  • Personaliseer content: met marketing automation is het mogelijk om jouw websitebezoekers te volgen en om te zetten in leads. Op basis van paginabezoek of specifieke downloads kun je gepersonaliseerde content aanbieden waardoor de leads verder de funnel in komen.
  • Schaalbaarheid: marketing automation zorgt ervoor dat onderdelen van het salesproces als leadopvolging en leadkwalificatie schaalbaar worden. 

Trotse partners aan het woord

“De belangrijkste ‘win’ die Sales Architects heeft behaald voor ons is het neerzetten van een vastomlijnd proces. Hierdoor hebben wij intern een vaste manier van werken gekregen en stellen we onszelf niet meer de vraag: ‘hoe pakken we dit aan?’.”

Symax

“Sales Architects heeft ervoor gezorgd dat wij sneller, slimmer en meer gefocust onze business doen. Met nieuwe salesproces hebben we een belangrijke stap gezet naar onze groei- en omzetdoelstellingen.”

Maas & Hagoort

Sales Design Sprint

Het verbeterplan is een onderdeel van onze Sales Design Sprint. In deze sprint gaan wij in 3 weken aan de slag met de belangrijkste stappen richting een volledig geïmplementeerd nieuw salesproces.