Salesfunnel

Denk jij dat jouw organisatie steken laat vallen in het salesproces? Vaak ligt de oorzaak bij het niet goed scheiden en verdelen van de juiste salesrollen. Jouw salesmedewerkers hebben ieder hun specialisaties en kwaliteiten. Tijdens het Sales Programma gaan we op zoek naar de juiste rolverdeling binnen jouw team waardoor iedereen zijn potentieel benut.

Waarde toevoegen in elke fase van de salesfunnel

Denken vanuit de klantreis

De salesfunnel is de welbekende trechter, de customer journey jouw leads afleggen voordat ze klant worden. De trechter vult zich aan de bovenkant met leads en in het proces naar beneden vallen er in elke fase mensen af. Het managen van dit proces is één van de belangrijkste onderdelen van het salesproces. In iedere fase heeft jouw lead andere behoeftes en interesses. Verplaats jezelf dus altijd in de klant, denk vanuit de klantreis. Wat heeft de klant op dit moment nodig en hoe kan ik hier op inspelen?

Jouw aanbod (communicatie – middelen – downloads etc.) in de salesfunnel moet zodanig worden ingericht dat het aansluit op de verschillende fasen en behoeften van deze customer journey. Hiermee maak je jouw salesproces onverslaanbaar en verhoog je het salesresultaat. In onze sales design sprint gaan we op zoek naar hoe jouw organisatie waarde toevoegt tijdens de klantreis. We brengen hikijken we kritisch naar hoe jouw ‘aanbod’ aansluit op de stappen in de salesfunnel en optimaliseren 

Meer weten over onze diensten?

Download de whitepaper en ontvang deze direct in je inbox!

De fasen binnen de salesfunnel

Iedereen heeft weleens gehoord van het AIDA model. Het klassieke verhaal van attention, interest, desire, action. Dit Engelse model is een simpel, maar nog steeds relevant hulpmiddel bij het benaderen van de fasen binnen de salesfunnel.

Allereerst is het belangrijk om bekendheid te creëren bij de doelgroep. Jouw product of dienst lost een probleem op bij jouw ideale klant. Welk pijnpunt is dit? Hoe communiceer je de oplossing naar de markt? Vervolgens volgt de interessefase, waarbij je dieper ingaat op het probleem en specifieke oplossingen biedt. Hiermee komt de lead in de derde fase, waarin zij overwegen om jouw product of dienst af te nemen. In deze fase wordt de toegevoegde waarde van jouw organisatie belangrijk. Deze toegevoegde waarde is de klantbeleving, het gevoel dat de lead overhoudt aan het contact met jouw bedrijf. Is dit in orde? Dan heb je grote kans op een nieuwe klant (de vierde fase, action). 

Trotse partners aan het woord

“De belangrijkste ‘win’ die Sales Architects heeft behaald voor ons is het neerzetten van een vastomlijnd proces. Hierdoor hebben wij intern een vaste manier van werken gekregen en stellen we onszelf niet meer de vraag: ‘hoe pakken we dit aan?’.”

Symax

“Sales Architects heeft ervoor gezorgd dat wij sneller, slimmer en meer gefocust onze business doen. Met nieuwe salesproces hebben we een belangrijke stap gezet naar onze groei- en omzetdoelstellingen.”

Maas & Hagoort

Sales Design Sprint

Het verbeterplan is een onderdeel van onze Sales Design Sprint. In deze sprint gaan wij in 3 weken aan de slag met de belangrijkste stappen richting een volledig geïmplementeerd nieuw salesproces.