Seminar: Inside Sales

Is dit het einde van de buitendienst?

Verkopen wordt steeds meer een wetenschap en begint bij het volgen en opleiden van een lead vanaf het eerste touchpoint met jouw product of dienst. De afgelopen jaren is er dan ook de opkomst van inside sales, een sales strategie die hier op inspeelt. Inside sales is flexibeler, betaalbaarder en schaalbaarder dan traditionele (buitendienst) sales. Inside salesmedewerkers beheren het verkoopproces op afstand. De resulterende flexibiliteit is een cruciaal voordeel. Met inside sales besparen jouw verkopers enorm veel reistijd. Hierdoor zijn ze 100% geïnvesteerd in verkoopactiviteiten, wat de productiviteit ten goede komt. De totale kosten zijn lager dan de externe verkoop en de schaalbaarheid is een groot voordeel voor salesorganisaties.

In dit seminar gaan we in op het inrichten van een succesvol inside sales afdeling en hoe dit bijdraagt aan meer salesresultaat en duurzame bedrijfsgroei.

Meld je hier aan voor het gratis seminar op woensdag 30 november van 15:00 tot 17:00.

    Thema’s Seminar

    Het onstaan van inside sales

    De buitendienst functie is niet (helemaal) verleden tijd, maar moet grondig herzien worden. Je kunt niet meer leunen op het verkooptalent van deze medewerker, maar je kunt deze persoon wél op de juiste manier ondersteunen. Doe dit door gerichte inside sales functies, medewerkers die van binnen naar buiten verkopen.

    In het seminar gaan we in op waarom inside sales onmisbaar is geworden in een moderne, succesvolle salesorganisatie.

    De voordelen van inside sales

    Interne verkopers hebben een andere skillset nodig dan buitendienst verkopers. Ze identificeren eerst leads, en leiden ze daarna op tot klant. Daarbij hebben de mogelijkheid tot meerdere contactmomenten met leads. Dit levert een aantal grote voordelen op ten opzichte van traditioneel verkopen.

    Wij geloven dat inside sales het verkopen naar een ander niveau brengt, met uiteindelijk meer resultaat tegen lagere kosten.

    Inzicht in activiteiten en resultaat

    Veel salesmanagers of commercieel directeuren hebben geen idee wat de status is van bepaalde leads of waarom leads afhaken of juist klant worden. Er is geen inzicht in wat werkt en wat niet werkt. Inside sales zorgt ervoor dat je als commercieel directeur meer inzicht krijgt in de salesactiviteiten en resultaten van jouw verkopers, waardoor je de kwaliteit van jouw leads en het resultaat waarborgt.

    Inside sales & marketing

    Inside sales heeft veel raakvlakken met marketing. Beide disciplines zijn dan ook gebaat bij een goede samenwerking. Hoe zorg je dat jouw marketingteam het salesteam ondersteunt? Voor veel organisaties geldt dat zij een kritische blik moeten werpen op de structuur van hun salesorganisatie. We laten zien hoe je – met marketing als startpunt – een inside salesorganisatie neerzet.

     

    Als deze 4 thema’s goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten, leiden ze tot het uiteindelijke doel: meer salesresultaat tegen lagere kosten.

    Het seminar geeft jouw inzichten en tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

    Algemene informatie

    Het seminar vindt plaats op

    woensdag 30 november van 15:00 tot 17:00.

    Locatie: Vlasakkerweg 3b in Amersfoort

    Contact

    [email protected]

    +31 (0)33 258 50 70

    Wat levert het seminar je op?
    • je krijgt meer zicht op de kwaliteit van jouw leads vanuit marketing;
    • hoe je meer deelneemt aan de relevante verkoopgesprekken in jouw markt en bij jouw klanten;
    • hoe je sneller en effectiever deals sluit via inside sales;
    • hoe je een gesynchroniseerde interne organisatie voor marketing & sales bouwt met veel resultaat;
    • hoe je een efficiëntere en effectievere salesorganisatie inricht.
    Meld je hier aan voor het gratis seminar op woensdag 30 november van 15:00 tot 17:00.