Genereer 8x meer conversies met inside sales

Leer hoe je de transitie maakt naar meer Inside sales

Het closen van deals is al lang niet meer uitsluitend afhankelijk van de traditionele buitendienst verkoper. Verkopen wordt steeds meer een wetenschap en begint bij het volgen en opleiden van een lead vanaf het eerste touchpoint met jouw product of dienst. De afgelopen jaren is er dan ook de opkomst van inside sales, een sales strategie die hier op inspeelt. Corona heeft de komst van deze ‘nieuwe’ vorm van sales nog eens extra versneld.

In deze training gaan we in op de ontwikkeling van het ‘binnen-naar-buiten’ verkopen. Wat houdt inside sales precies in? Wat is het resultaat van deze vorm van sales? En wat betekent dit voor de traditionele buitendienst verkoper?

Wat levert deze training jou op?

Je leert:

  • waarom meer buitendienst vertegenwoordigers gevaarlijk is en hoe je anders moet leren denken.
  • hoe je meer deelneemt aan de relevante verkoopgesprekken in jouw markt en bij jouw klanten.
  • op welke KPI’s je wel moet letten.
  • hoe je een gesynchroniseerde logistieke grondvorm voor marketing & sales bouwt met veel resultaat.
  • hoe je een efficiëntere en effectievere salesorganisatie inricht.
Algemene informatie

De online training bestaat uit drie delen en zal plaatsvinden op 16, 17 & 18 juni 2020. Zowel op dinsdag, woensdag als donderdag begint de training om 10.00 uur en duurt per dag één uur. De training kost 99,- p.p.

In overleg kunnen andere data worden vastgelegd.

Contact

[email protected]

+31 (0)33 258 50 70

Thema’s Training

Het onstaan van inside sales

De buitendienst functie is niet (helemaal) dood, maar moet grondig herzien worden. Je kunt niet meer leunen op het verkooptalent van deze medewerker, maar je kunt deze persoon wél op de juiste manier ondersteunen. Doe dit door gerichte inside sales functies, medewerkers die van binnen naar buiten verkopen.

In de training gaan we in op waarom inside sales onmisbaar is geworden in een moderne, succesvolle salesorganisatie.

De voordelen van inside sales

Interne verkopers hebben een andere skillset nodig dan buitendienst verkopers. Ze identificeren eerst leads, en leiden ze daarna op tot klant. Daarbij hebben de mogelijkheid tot meerdere contactmomenten met leads. Dit levert een aantal grote voordelen op ten opzichte van traditioneel verkopen.

Wij geloven dat inside sales het verkopen naar een ander niveau brengt, met uiteindelijk meer resultaat tegen lagere kosten.

Belangrijke KPI’s

Veel salesmanagers of commercieel directeuren hebben geen idee wat de status is van bepaalde leads of waarom leads afhaken of juist klant worden. Er is geen inzicht in wat werkt en wat niet werkt. Met het meten van enkele basis KPI’s is dit probleem al snel op te lossen.

Inside sales zorgt voor een toename van de kanalen waarmee leads binnenkomen. Welke KPI’s zijn belangrijk voor jouw inside salesmedewerkers, waardoor je de kwaliteit van jouw leads en het resultaat waarborgt?

Inside sales & marketing

Inside sales heeft veel raakvlakken met marketing. Beide disciplines zijn dan ook gebaat bij een goede samenwerking. Hoe zorg je dat jouw marketingteam het salesteam ondersteunt? Voor veel organisaties geldt dat zij een kritische blik moeten werpen op de structuur van hun salesorganisatie. We laten zien hoe je – met marketing als startpunt – een inside salesorganisatie kun neerzetten.

 

Als deze 4 thema’s goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten, leiden ze tot het uiteindelijke doel: meer salesresultaat tegen lagere kosten.

De training geeft jouw inzichten en tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

Info over de training

De online training vindt plaats via ZOOM op 16, 17 & 18 juni 2020. Zowel op dinsdag, woensdag als donderdag begint de training om 10.00 uur en duurt per dag één uur. Iedere dag behandelen we een ander aspect van inside sales. De training kost 99,- p.p.

In overleg kunnen andere data worden vastgelegd.

Jacob Schermers - Sales Architects
Sales Architects

Voor wie is deze training relevant?

Deze training is bedoeld voor managers, eigenaren of directeuren van organisaties met 10-200 medewerkers. Maar ook jouw sales- of marketingmedewerkers zijn welkom.

Schrijf je in via onderstaand aanmeldformulier.

Aanmelden

Laat via de button jouw gegevens achter. Je ontvangt direct een bevestiging.

Algemene informatie

De online training bestaat uit drie sessies van een uur.

 

Data: 16, 17 & 18 juni

Aanvang: 10.00 uur

Contact

[email protected]

+31 (0)33 258 50 70

Of plan hiernaast een belafspraak in