Webinar Inside Sales: het einde van de buitendienst?

Neemt inside sales het traditionele verkopen over?

Het closen van deals is al lang niet meer uitsluitend afhankelijk van de traditionele buitendienst verkoper. Verkopen wordt steeds meer een wetenschap en begint bij het volgen en opleiden van een lead vanaf het eerste touchpoint met jouw product of dienst. De afgelopen jaren is er dan ook de opkomst van inside sales, een sales strategie die hier op inspeelt. Inside sales is anno 2023 de belangrijkste salesfunctie.

We gaan in op de ontwikkeling van het ‘binnen-naar-buiten’ verkopen. Wat houdt inside sales precies in? Wat is het resultaat van deze vorm van sales? Met concrete voorbeelden uit de praktijk laten we zien waarom de inside salesmedewerker onmisbaar is binnen jouw organisatie.

Meld je aan voor het webinar.

Meld je via onderstaande button aan voor het webinar op woensdag 22 maart van 15:00 tot 16:30. De toegangslink sturen wij in de week vóór het webinar per mail.

    Inside Sales in de praktijk

    Tijdens het webinar vertelt één van onze klanten, Arthur Musters, General Manager van STILL Transport Nederland, wat inside sales in de praktijk heeft betekend voor zijn salesorganisatie. STILL is toonaangevend leverancier van intelligente oplossingen voor efficiënt magazijn- en materiaalstroombeheer en is één van de ruim 40 bedrijven bij wie wij een inside salesproces hebben geïmplementeerd.

    Neemt inside sales traditionele verkoop over?

    De buitendienst functie is niet (helemaal) dood, maar moet wél grondig worden herzien. Je kunt niet meer leunen op het verkooptalent van deze medewerker, maar je kunt deze persoon wél op de juiste manier ondersteunen. Het werken met inside sales vraagt om een andere invulling van de werkzaamheden. Inside salesmedewerkers hebben een andere skillset nodig dan buitendienst verkopers. Ze identificeren eerst leads, en leiden ze daarna op tot klant. Daarbij hebben de mogelijkheid tot meerdere contactmomenten met leads. Dit levert een aantal grote voordelen op ten opzichte van traditioneel verkopen.

    Wij geloven dat inside sales jouw (buitendienst) verkopers meer tijd en energie geeft voor het binnenhalen van grote klanten met meer marge. Het één op één gesprek blijft bij deze klantgroep (A-klanten) bepalend maar in grote lijnen neemt inside sales de belangrijkste rol in bij het binnenhalen van kleinere leads.

    Jacob Schermers - Sales Architects

    Wat levert het webinar jou op?

    Je leert:

    • waarom het aannemen van meer buitendienst vertegenwoordigers gevaarlijk kan zijn.
    • hoe je meer deelneemt aan de relevante verkoopgesprekken in jouw markt en bij jouw klanten.
    • hoe je een gesynchroniseerde logistieke grondvorm voor marketing & sales bouwt met veel resultaat.
    • hoe je een efficiëntere en effectievere salesorganisatie inricht.

    Meld je aan voor het webinar.

    Meld je via onderstaande button aan voor het webinar op woensdag 22 maart van 15:00 tot 16:30. De toegangslink sturen wij in de week vóór het webinar per mail.

      Algemene informatie

      Het gratis webinar vindt plaats op woensdag 22 maart van 15:00 tot 16:30 via ZOOM.

      Contact

      [email protected]

      +31 (0)33 258 50 70

      Testimonials

      Deelnemers over het vorige webinar

      “Echt chapeau! Top webinar, fijn om zo alles overzichtelijk te zien en daarmee mijn prioriteiten weer scherp te hebben.”

      Edwin van Korlaar
      Edwin van Korlaar

      Director Business Development Unica ICT Solutions

      “Er zat snelheid in het webinar en we hebben echt nieuwe inzichten gekregen. Pluspunten voor het goed zichtbaar zijn van Jacob en Tamar, dit kwam de interactie ten goede.”

      Rob van Oene
      Rob van Oene

      Managing Director Mifa (Aalberts Industries N.V.)