Masterclass Inside Sales

In onze ééndaagse Masterclass Inside Sales gaan wij in op wat inside sales kan betekenen voor jouw salesorganisatie en hoe je inside sales succesvol implementeert binnen de organisatie.

  • Kwalitatief hogere leads;
  • Meer relevante verkoopgesprekken;
  • Een effectievere salesorganisatie.

In het snel veranderende landschap van B2B-verkoop zijn digitale transformatie en persoonlijke klantbenaderingen cruciaal geworden. Inside sales is daardoor onmisbaar geworden voor B2B organisaties. Maar ook wanneer jouw verkoop afhankelijk is van de buitendienst, hoort inside sales een centrale rol te krijgen in het salesproces. Een combinatie van beide disciplines zorgt voor synergie waarbij het opleiden van leads door inside sales het werk van de buitendienst aanzienlijk effectiever maakt. Mits dit goed wordt georganiseerd, brengt dit aanzienlijke kostenvoordelen, tijdswinst, meer productiviteit, meer flexibiliteit én meer resultaat met zich mee.

In deze Masterclass gaan we in op de voordelen én de implementatie van een inside salesafdeling binnen B2B organisaties. Het doel? Een inspirerende en prikkelende Masterclass waarin we je dwingen anders te kijken naar jouw huidige salesorganisatie. We organiseren de Masterclass op verschillende data. Meld je hieronder aan.

Voor wie is de Masterclass?

  • Jij bent een commercieel directeur, sales manager of sales teamleider
  • Je werkt voor een B2B organisatie in een competitieve markt
  • Je hebt een marketing- en salesteam
  • Jouw organisatie wil weer flink groeien met bestaande en nieuwe klanten
  • Je bent op zoek naar een slimmere en makkelijkere manier van verkopen

Lees de brochure voor alle informatie over de Inside Sales Masterclass

Programma Masterclass

Verwacht geen standaardtraining. Deze Masterclass is een intensieve dag en een praktijkgerichte ervaring die je door de vier cruciale fasen van Inside Sales leidt:

  • De Essentie van Inside Sales: Wat houdt inside sales precies in en waar ligt de onbenutte potentie bij veel salesorganisaties?
  • Strategische implementatie: Hoe zorg je dat inside sales een centrale rol in jouw salesorganisatie krijgt.
  • Werkzaamheden en rolverdeling: De operationele kant van inside sales. We gaan in op de werkzaamheden van inside salesmedewerkers en de voordelen hiervan voor het salesproces.
  • Optimalisatie: Praktische stappen voor het doorlopend optimalisaren van jouw inside sales afdeling.

In één dag met Jacob Schermers - de Sales Architect van Nederland.

Voor salesmanagers en sales professionals die een high-performance salesteam in elkaar willen zetten

Meer over de trainer >

add remove

Jacob komt uit de wereld van logistiek en supply chain management, waar hij al snel het belang van efficiëntie en doelgerichte processen leerde.

Als voormalig commercieel directeur heeft hij jarenlang salesteams in het MKB+ aangestuurd, waar hij succes behaalde door logistieke principes toe te passen op het salesproces.

Met een solide theoretisch fundament en een uitgebreide praktijkervaring is Jacob uitermate geschikt om jou te begeleiden bij het toepassen van deze principes binnen jouw (sales)organisatie.

Volg Jacob net als 8000+ anderen op LinkedIn.

Onlangs vertelde Jacob in de Storybrand podcast over Inside Sales.

De waarde van de Masterclass

Welke kennis levert de Masterclass op:

  • Hoe je een breder marktbereik en diepere marktkennis realiseert door meer verkoopactiviteiten via inside sales;
  • Hoe jouw salesteam - d.m.v. inside sales - meer deelneemt aan relevante verkoopgesprekken in de markt en bij jouw klanten;
  • Hoe je een succesvolle synergie bouwt tussen marketing & sales, waardoor jouw buitendienst efficiënter en effectiever wordt?
  • Hoe je sneller en effectiever deals sluit via inside sales;
  • Hoe inside sales voor minder kosten en meer verkoopresultaat zorgt.

Testimonials

arrow_back arrow_forward

Franck van Veen - Senior director commercial development

Thermo Fisher Scientific

"Na de masterclass kon ik een nacht niet slapen. Er kwamen zoveel ideeën en gedachten op. Je wordt namelijk gedwongen om naar het hele proces te kijken."

Adriaan Kamphorst - Regional Sales Director

Royal Joh. Enschedé

"De masterclass was ontzettend goed. Het was een mooie confrontatie van "hoe hebben wij het georganiseerd?". De Masterclass was een goede motivatie om je eigen organisatie door te lichten en onder de loep te nemen."

Michiel Aandewiel - Commercial Lead NL

Sunrock

"We hebben nu heel helder welke stappen genomen moeten worden om de klant naar de volgende fase te brengen. De Masterclass heeft geholpen bij bewustwording in het team zodat we betere interne discussies hebben en waardevolle gesprekken met de klant."

Masterclass ervaring

In deze video deelt Michiel waarom de Masterclass voor hem de beste manier was om zijn salesafdeling bij Sunrock naar het volgende niveau te brengen.

Bouwstenen van de Masterclass

looks_one

De Essentie van Inside Sales

Ontdek de ware betekenis van inside sales en ontrafel de meest voorkomende misverstanden die organisaties tegenhouden. Leer hoe je inside sales kunt transformeren van een ondersteunende functie naar de kern van jouw verkoopstrategie, waarmee je klantrelaties verdiept en efficiënt deals sluit.

looks_3

Werkzaamheden en Voordelen

Verken de kernwerkzaamheden van een succesvol inside salesteam en de voordelen die zij brengen. Van het kwalificeren van leads tot het analyseren van sales-output, leer de juiste rolverdeling binnen jouw team om efficiëntie, klanttevredenheid, en verkoopprestaties te maximaliseren.

looks_two

Strategische Implementatie

Leer hoe inside sales de ruggengraat van jouw verkoopstrategie wordt. Deze sessie biedt inzichten in de optimalisatie van samenwerking tussen inside sales en buitendienst voor waardevolle persoonlijke interacties en hoe inside sales het verkoopproces en de klantreis faciliteert en verbetert.

looks_4

Implementatie en Optimalisatie

Ontvang een praktisch stappenplan voor het invoeren en continu verbeteren van jouw inside sales systeem. Ontdek hoe automatisering en CRM-systemen kunnen helpen bij het stroomlijnen van processen en het verbeteren van de communicatie tussen teams.

Meld je aan voor de Masterclass

Sta niet langer aan de zijlijn terwijl de verkoopwereld zich blijft ontwikkelen. Verbeter jouw verkoopstrategie door inside sales de centrale rol in jouw salesorganisatie te geven met deze Masterclass.

Schrijf je in en transformeer jouw benadering van B2B-verkoop, maak de organisatie efficiënter en realiseer een significante verbetering in jouw verkoopresultaten.

  • Kies de dag die jou het beste uitkomt
  • Maximaal 8 deelnemers per masterclass
  • Tijd: 09:30 t/m 16:30 inclusief gezonde lunch
  • De investering bedraagt € 599,-

Beschikbare dagen

event_busy

14 november - 09:30 t/m 16:30

Geen plekken meer beschikbaar