Klantloyaliteit als groeistrategie

Minder jagen. Meer groeien. 

11 juni 2025 via ZOOM.

Veel handelsbedrijven zijn voortdurend op zoek naar nieuwe klanten. Groei wordt automatisch gelijkgesteld aan uitbreiding: meer klanten, nieuwe markten, grotere afzet. Maar wat als deze strategie je structureel geld kost?

Als voormalig directeur van een groothandel maakte ik dit zelf mee. Een klant die jarenlang goed leek voor €60.000 per jaar, Bleek die klant op het zelfde moment een half miljoen te doen bij de concurrent voor goederen die wij ook allemaal konden leveren.

Het was mijn wake-up call: klanten hebben altijd een alternatief en houden lijntjes met verschillende leveranciers.

Veel bedrijven investeren zwaar in acquisitie, maar verliezen ondertussen ongemerkt omzet bij bestaande klanten. En dat gebeurt niet omdat klanten ontevreden zijn – integendeel. Ze zijn vaak tevreden, maar missen reden om te blijven.

Wat gaat er mis?

  • Bedrijven hebben geen zicht op wat klanten elders besteden
  • Er wordt reactief gewerkt in plaats van proactief
  • Concurrenten investeren doelgericht in jouw klanten
  • Inside sales en klantdata worden onvoldoende benut

Het gevolg? Verlies van omzet, klantwaarde en uiteindelijk concurrentiekracht.

In het webinar gaan we aan de slag met:

In dit webinar maken we je bewust van hoe je klantloyaliteit inzet als groeiversneller. Niet door harder te rennen voor nieuwe klanten, maar door structureel meer waarde te halen uit je bestaande relaties.

We delen informatie waarmee je:

  • Klanten segmenteert op groeipotentie
  • De rol van inside sales inzet voor continue klantontwikkeling
  • En klantrelaties proactief verdiept en optimaliseert

Minder afhankelijk van new business. Meer grip op groei.

jacob presenteert webinar

Meld je aan voor het gratis webinar


Dit webinar is speciaal voor salesmanagers, commercieel directeuren en ondernemers in handelsbedrijven, die slimmer willen groeien door bestaande klanten beter te benutten.

Na dit webinar weet je hoe je:

  • Structureel meer omzet haalt uit je huidige klantenbestand
  • De concurrent structureel buiten spel zet
  • Je salesorganisatie toekomstbestendig maakt

Meld je hieronder aan voor het webinar.