Sales Programma

Herbouw je salesproces van binnenuit

Meer omzet, hogere marges én een salesteam dat écht samenwerkt

MEER OMZET, HOGERE MARGET ÉN EEN SALESTEAM DAT ÉCHT SAMENWERKT

Sales Programma

Herken je deze salesuitdagingen?

Veel B2B-bedrijven lopen vast in een verouderd salesmodel:

  • Accountmanagers verspillen tijd aan ongestructureerde acquisitie.
  • Marketing genereert leads, maar sales sluit geen deals.
  • Klantbeheer mist structuur, waardoor groeikansen blijven liggen.
  • Er is onvoldoende inzicht, controle en voorspelbaarheid in je salesresultaten.

Met het Sales Programma van Sales Architects brengen we daar verandering in. We herontwerpen het volledige salesproces – van leadgeneratie tot klantontwikkeling.  Zo zorgen we voor meer rendement, lagere kosten en structurele groei.

sales enablement mapping sales architects

Wat levert het Sales Programma op?

Wat is het Sales Programma?


  • Meer omzet en hogere marges door een efficiënt ingericht salesproces.
  • Een team met duidelijke rollen, taken en verantwoordelijkheden.
  • Betere samenwerking tussen marketing, sales en accountmanagement.
  • Maximale conversie van leads en hogere klanttevredenheid.
  • Een gestructureerd, voorspelbaar salesproces dat dagelijks resultaat oplevert.

Het Sales Programma een traject van 9 tot 15 maanden waarin we samen met jou het commerciële fundament van je organisatie opnieuw opbouwen.

Waarom dit programma?
Omdat traditionele salesmodellen achterhaald zijn. De markt verandert razendsnel, technologie ontwikkelt zich constant, en je klanten verwachten méér. Om structureel te groeien, moet je organisatie van binnenuit verkopen en werken aan loyaliteit zodat bestaande en nieuwe klanten sneller én meer bestellen.

In dit programma zorgen we voor een heldere salesstructuur waarin alle lagen binnen de salesorganisatie goed samenwerken. Zo maken we jouw salesproces schaalbaar en winstgevend.


AAN DE SLAG

De pijlers van het Sales Programma

nearby_error

Het salesproces herstructureren.

nearby_error

Tools & systemen slim implementeren en gebruiken.

nearby_error

Salesrollen en taken opnieuw definiëren.

nearby_error

Eenheid creëren in de salesorganisatie.

DE UITDAGINGEN VAN B2B SALESORGANISATIES

Waarom veranderen?

check_box

De blackbox van sales

Er is te weinig inzicht in wat wel en niet werkt binnen het commerciële proces, waardoor sturing op data en resultaat ontbreekt.

check_box

Accountmanagers presteren ondermaats

Door het ontbreken van een duidelijke structuur, rolverdeling en focus worden doelen niet gehaald en blijft groei uit.

check_box

Gebrek aan specialisatie

Iedereen doet van alles, waardoor medewerkers niet in hun kracht staan en commerciële kansen onbenut blijven.

check_box

Te weinig controle en meetbaar resultaat

Zonder een duidelijke aanpak en goede KPI’s is er geen grip op de voortgang, effectiviteit en het rendement van salesinspanningen.

check_box

Verouderde werkwijze

Traditionele salesmethoden worden gebruikt zonder slim gebruik te maken van data, digitale tools en moderne verkooptechnieken.

check_box

Geen of slecht gebruik van technologie

Sales is arbeidsintensief en duur; zonder slimme inrichting en automatisering lopen de kosten op en worden kansen gemist.

portret maarten loerakker

“Deze duidelijkheid was precies wat we nodig hadden. Nu werken we efficiënter en kijken we met een frisse blik naar de toekomst.”

Bruno Van de moortel, Head of Media, Marketing & Communications bij Xerius

Hoe werkt onze aanpak?

rebase_edit

Sales Enablement Mapping (SEM)

We brengen exact in kaart waar je nu staat, welke bottlenecks er zijn en welke groeikansen je laat liggen.

star_rate

Transitieplan (What, Where, How)

Samen bepalen we waar je naartoe wilt groeien, inclusief de processen, rollen en tools die daarvoor nodig zijn.

webhook

Implementatie en optimalisatie

We richten de salesorganisatie opnieuw in met duidelijke structuren, rollen en processen.

fast_forward

Continu verbetering & resultaat

Met coaching en een wekelijks ritme zorgen we dat resultaten zichtbaar blijven verbeteren.

Breng jouw salesproces in kaart. Lees onze Sales Enablement Mapping brochure.

CONTACT

Verder praten over de mogelijkheden?

Waarom kiezen voor Sales Architects? 

  • 15+ jaar ervaring in B2B-salestransformaties 

  • Bewezen methodiek voor meetbaregroeI 

  • Hands-on begeleiding van strategie tot implementatie 

  • Resultaatgericht: wij leveren meetbare verbeteringen 

Aan de slag met jouw salesproces?

Plan een strategiegesprek

Wil jij weten hoeveel extra omzet en groei er in jouw organisatie zit?

Plan nu een gratis strategiegesprek via de formulier hieronder.

Veelgestelde vragen

Waar beginnen we?

add remove

We beginnen bij onze Sales Enablement Mapping. Dit is de eerste stap van het programma. Het plan van aanpak dat hieruit ontstaat begint bij de volgende 4 stappen.

Verbetering begint bij A.P.A.K.

1. Allocatie van inspanning >> Effectiviteit

2. Proces >> Efficiency

3. Activiteiten >> Kwantiteit

4. Kennis & Kunde >> Kwaliteit

Voor wie is het programma?

add remove

Dit programma is bedoeld voor B2B bedrijven met een salesteam van minimaal vijf personen en die op zoek zijn naar een nieuwe procesinrichting om op een gestructureerde manier hun productiviteit te verhogen.

Hoe ziet de samenwerking er in de praktijk uit?

add remove

Na de kennismaking met jouw vaste contactpersoon van Sales Architects beginnen we het project met het plannen van de contactmomenten die bedoeld zijn voor het ontwikkelen en presenteren van de plannen. In de eerste fase zijn we vooral informatie aan het ophalen middels interviews met medewerkers en wonen we een van jouw salesmeetings bij. We zullen ook toegang vragen tot enkele systemen (CRM/ERP) om een goed beeld te krijgen van jouw huidige verkoopactiviteiten. Hierna richten we ons op het draagvlak bij zowel het management als bij de salesmedewerkers.

Hoeveel tijd moeten ik en mijn team beschikbaar zijn?

add remove

We vragen dat de deelnemers beschikbaar zijn voor de Kick-off, workshop en tussendoor een interview van 30 minuten. Het management woont daarnaast de presentatie van het transitieplan bij.

Hoe helpen jullie na de SEM?

add remove

Nadat jouw organisatie de SEM heeft doorlopen, kunnen wij helpen bij de implementatie. Doorgaans helpen wij organisaties met hun marketingstrategie, new en/of bestaande business strategie en CRM/marketing automation.