Sales Design Sprint

In 4 weken bepalen we hoe jouw bedrijf zo efficiënt mogelijk tot een effectief salesdesign kan komen.

Je wilt groeien. Als ondernemer, salesmanager of algemeen directeur. Maar er is één belemmering: je mist structuur in je salesproces. Jij hebt een vaste manier van werken nodig, vergelijkbaar met een productieproces in een fabriek. Niet dat sales lopende-band-werk is (verre van dat), maar alle stappen binnen het sales- en marketingproces zijn herhaalbaar en voorspelbaar. Net als een productieproces dus. Op deze manier is sales nooit een ‘black box’.

De Sprint

Onze samenwerking start met een Sales Design Sprint. Tijdens deze 4-weekse  ‘Sprint’ leer jij hoe jouw bedrijf zo efficiënt mogelijk tot een effectief salesdesign kan komen, waarin jij jarenlange groei kunt realiseren. Door inzicht te vergaren in kansen, pijnpunten en belemmeringen, komen wij snel tot een oplossing voor jouw  sales- en marketing organisatie.

Hoe ziet deze 'Sprint' eruit?

01
Business Scan

De business scan dienst als tool om meer te leren over jouw onderneming. Hoe zit het business model in elkaar? Uit welke verschillende producten of diensten heeft jouw klant keuze? Hoe groot is het salesteam? Hoe zijn online en offline (promotie)kanalen met elkaar geïntegreerd?

02
Customer Journey

Middels interviews komen we achter de visie van je klant op jouw product of dienst. Ook onderzoeken we hun aankoopproces. Wat was de reden dat ze op zoek gingen naar jouw oplossing? Wat is de toegevoegde waarde van jouw product?  Wat kenmerkt jouw ideale klant? Wat onderscheidt jouw organisatie?

03
Markt Analyse

De markt  waarin je opereert heeft een doel. Maar welke obstakels liggen er in de weg op weg naar je doel? Hoe ziet de markt eruit en welke kansen en uitdagingen heeft zij? Met een methodische aanpak komen wij effectief tot de kern van de knelpunten, en daar gaan we mee aan de slag.

Onze 6 pijlers

Een niche positionering

Jij wordt ondersteund in het ontwikkelen van een onderscheidende en competitieve propositie. Dit is de basis voor alle (marketing) communicatie.

Inzicht in je Customer Journey

Wat is de productvisie van je huidige klant? Wij onderzoeken de toevoegde waarde van jouw product of dienst. Waarin maakt jouw organisatie onderscheid?

Verdeling van salesrollen

Krijg meer grip op je salesteam met verschillende salesrollen: inbound, outbound  & closers. Implementeer daarnaast vaste salesscripts en stem conversiedoelen af.

Herhaalbaar salesproces

Herhaalbaar is de basis voor een schaalbare business. Een vaste ‘way of working’ voor alle salesmedewerkers, zorgt ervoor dat je minder afhankelijk bent van individuele prestaties.

Inzicht in je 5 sales KPI's

Een KPI ritme zorgt ervoor dat je salesteam een resultaatfocus heeft. Houd salesoverleg gebaseerd op accountability (verantwoordelijkheid nemen over je KPI’s).

Leadgeneratie

Marketing levert gekwalificeerde leads aan sales en is daarom verantwoordelijk voor leadgeneratie, het opleiden van leads en het ontwikkelen van commitment bij de lead.

Download de whitepaper
en lees meer over onze diensten

Het vervolg
op de Sales Design Sprint?

Na de Sales Design Sprint kun je een jaarprogramma starten. Middels de verschillende opties kunnen jij en je team zelf het tempo en intensiteit van samenwerking bepalen. Lees meer over ons jaarprogramma op de pagina ‘Onze Diensten’.

Aanmelden voor de Sales Design Sprint

Benieuwd naar het verbeterpotentieel voor jouw organisatie? Laat je gegevens achter en wij nemen spoedig contact met je op.