Customer Journey
Het doel van het onderzoeken van jouw customer journey is het achterhalen van waardevolle informatie waarmee een organisatie toegevoegde waarde kan bieden aan klanten. Het is een continu proces, de roadmap waarmee organisaties hun positionering verbeteren en het verkoopproces zo sterk mogelijk inrichten.




















Wat is jouw gewenste klantperceptie?
Via Customer Journey onderzoek gaan we op zoek naar de toegevoegde waarde voor jouw klanten
De customer journey is een essentieel onderdeel bij het formuleren van de juiste propositie en positionering van jouw organisatie. Het geeft antwoord op de vraag: wat is de emotionele beleving van de klant tijdens alle contactmomenten met jouw organisatie in de klantreis?
Hieruit ontstaat een bepaalde perceptie in het hoofd van de klant. Met een gedegen customer journey onderzoek ontdekken we die perceptie. Vervolgens kijken we naar jouw gewenste positionering in het hoofd van de klant en in hoeverre deze overeenkomt met de klantperceptie. De resultaten uit dit onderzoek gebruiken we om verbeteringen door te voeren in jouw dienstverlening, communicatie en totale salesproces.

Meer weten over onze diensten?
Download de whitepaper en ontvang deze direct in je inbox!
Customer Journey onderzoek levert inzicht in:
De Klant
Inzicht in het hoe en waarom jouw klanten jouw klanten zijn. Wat beweegt jouw doelgroep en hoe komen ze in aanraking met jouw diensten of producten?
Onderscheidend vermogen
Waar ligt de waarde voor jouw klant? Op welk gebied zijn jullie ‘best in class’? Wat is het meest onderscheidende en opvallende kenmerk van jullie bedrijf?
Communicatie
Hoe communiceer je naar de markt? Welke kanalen en methodes zijn hiervoor het meest geschikt? Kortom: Hoe biedt je jouw specifieke waarde aan in de markt?
Trotse partners aan het woord
“De belangrijkste ‘win’ die Sales Architects heeft behaald voor ons is het neerzetten van een vastomlijnd proces. Hierdoor hebben wij intern een vaste manier van werken gekregen en stellen we onszelf niet meer de vraag: ‘hoe pakken we dit aan?’.”

Symax
“Sales Architects heeft ervoor gezorgd dat wij sneller, slimmer en meer gefocust onze business doen. Met nieuwe salesproces hebben we een belangrijke stap gezet naar onze groei- en omzetdoelstellingen.”

Maas & Hagoort
Sales Design Sprint
Het in kaart brengen van de Customer Journey is een onderdeel van onze Sales Design Sprint. In deze sprint gaan wij in 3 weken aan de slag met de belangrijkste stappen richting een volledig geïmplementeerd nieuw salesproces.