Ndus3
Gerben van Manen, founder/directeur Ndus3: "Wij kwamen erachter dat we scherpere keuzes moesten maken om onze beschikbare sales capaciteit effectiever en efficiënter in te zetten om de juiste acties uit te zetten richting de juiste klanten."
De klant - Ndus3
Ndus3 is een snelgroeiende consultancy organisatie met een focus op Ontwikkeling en Testen van bedrijfskritische systemen in de Industrie. De consultants van Ndus3 werken aan slimme oplossingen aan bedrijven in de top 250 van Nederland in de markten Manufacturing, Mobility, Energy en Life Science.
Klanten van Ndus3 worden geholpen door specialistische kennis, additionele capaciteit en kennisdeling binnen de industrie. Zo dragen de consultants bij aan het efficiënter maken van de laadpalen van Alfen, zelfrijdende terminaltrekkers van Terberg, een Test & Quality Framework op te zetten voor medische apparaten van Wassenburg en hielpen ze Payter bij het verder ontwikkelen van Embedded en Cloud oplossingen van terminals voor contactloze betalingen.
Samenwerking
Na een kennismaking is besloten om een Sales Enablement Mapping bij Ndus3 uit te voeren. Dit is een traject van 6 weken waarin we bestaande processen, conversie en infrastructuur onder de loep nemen en tot een concreet stappenplan voor verbetering komen. Gerben van Manen, oprichter en directeur van Ndus3, zegt hierover: “We komen op een punt waar we het niet meer alleen met inzet redden. Dan loop je het risico om zaken over het hoofd te zien en dat leidt uiteindelijk alleen maar tot frustratie.”
"Met dank aan Sales Architects kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn door niet alleen de dingen goed te doen maar ook de goede dingen goed te doen!"
Gerben van Manen - Founder/Directeur
Tijdens de workshop, waarbij ook de marketingafdeling en teammanagers betrokken waren, hebben we de bestaande processen schematisch uitgewerkt en bestaande knelpunten geïdentificeerd. “Tijdens dit proces kwamen wij erachter dat we scherpere keuzes moeten maken om de beschikbare salescapaciteit effectiever en efficiënter in te zetten, om zo de juiste acties richting de juiste klanten te ondernemen,” aldus Gerben.
De Sales Enablement Mapping beperkt zich niet enkel tot sales. Tijdens de samenwerking is ook uitvoerig gekeken naar het verbeteren van de huidige bijdrage van marketing, een aangepaste rolverdeling, dashboards, en de juiste KPI’s.
Bestaande klanten
Daarnaast ontdekten we gaandeweg de samenwerking dat er nog ruimte was om de relatie met bestaande klanten verder te verdiepen. “We hebben nieuwe inzichten gekregen in het aangaan van partnerships met onze klanten en hoe we hen nog beter kunnen binden door de win-win te onderkennen en tot uiting te brengen in een Ndus3 Loyaliteitsprogramma,” zegt Gerben.
Resultaat
Over het eindresultaat zegt Gerben het volgende: "Door de processen vast te leggen is voor iedere betrokkene duidelijk wat wel en niet te doen om te komen tot de gewenste resultaten. Tevens ondersteunen de nieuwe processen opvolging en de inzet van Account Based Marketing om de benodigde contactmomenten te definiëren, in te zetten en ook daadwerkelijk op te volgen en te meten."
De samenwerking licht Gerben als volgt toe: “Door het vakmanschap op sales en de goede sturing op het proces zijn we tot de juiste aanpak voor Ndus3 gekomen. De werkwijze wordt gedragen door ons complete team en we kunnen met de juiste zaken aan de slag. Met dank aan Sales Architects kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn door niet alleen de dingen goed te doen, maar ook de juiste dingen goed te doen."