Sales Strategie Masterclass
Met de verschillende live sessies in combinatie met ons leerplatform ben je in 7 weken in staat om de stap vooruit te maken naar een succesvolle salesorganisatie met jarenlange groei
Vier sessies met Jacob Schermers - de Sales Architect van Nederland.
Voor salesmanagers en sales professionals die een high-performance salesteam in elkaar willen zetten
Meer over de trainer >
add remove
Jacob komt uit de wereld van logistiek en supply chain management, waar hij al snel het belang van efficiëntie en doelgerichte processen leerde.
Als voormalig commercieel directeur heeft hij jarenlang salesteams in het MKB+ aangestuurd, waar hij succes behaalde door logistieke principes toe te passen op het salesproces.
Met een solide theoretisch fundament en een uitgebreide praktijkervaring is Jacob uitermate geschikt om jou te begeleiden bij het toepassen van deze principes binnen jouw (sales)organisatie.
Volg Jacob net als 8000+ anderen op LinkedIn.
Onlangs vertelde Jacob in de Storybrand podcast over Inside Sales.
Wat leer je in de Masterclass?
- Een maatwerkinrichting voor je salesfunnel, gebaseerd op bewezen principes, om je ideale klant snel binnen te halen én houden;
- Het genereren van maximale productiviteit met deze funnel, door zichtbaar te maken wie welke taken en verantwoordelijkheden draagt;
- De perfecte afstelling van je digitale hulpmiddelen met het doel een effectieve en schaalbare organisatie te worden;
- Een realistisch transitieplan waarmee je jouw team in beweging zet en inspireert om de markt te verslaan.
Voor B2B ondernemers en hun leiderschapsteams
Hoe kan het dat sommige bedrijven met 30% groeien en hun winst verdrievoudigen, terwijl de groei bij andere bedrijven stagneert?
Deze Masterclass helpt je om je winst te verdrievoudigen door jouw nieuwe Sales Strategie om te zetten naar het juiste Sales Design. Met Sales Architects ontwikkel je namelijk de tools om samen je nieuwe sales strategie te ontwikkelen. Na slechts 4 sessies ben je in staat om de stap vooruit te maken naar een succesvolle salesorganisatie met jarenlange groei.
In deze Masterclass ga je onder begeleiding intensief aan de slag om de transformatie van je sales- en marketingafdeling effectief uit te voeren. Het resultaat is een helder proces waardoor de operationele capaciteit van jouw organisatie toeneemt – van prospectie tot klantenservice. Dit leidt tot meer nieuwe klanten zonder de operationele kosten te verhogen. Je gaat aan de slag met een concreet plan inclusief de juiste handvaten, prioriteiten, en nieuwe energie om deze verbeteringen te implementeren.
Herken je deze problemen?
- Te weinig nieuwe klanten
- Geen groei bij bestaande klanten
- Onvoldoende samenwerking (of zelfs wantrouwen) tussen verschillende teams
- Afwezigheid van een logisch proces, wat leidt tot hoge werkdruk en lage productiviteit
- Veel handmatig werk door het ontbreken van automatisering
- Er worden onvoldoende leads gegenereerd om door Sales op te kunnen volgen
50+
Implementaties
8.5
Gemiddeld cijfer
32%
Gemiddelde groei
Testimonials
Masterclass ervaring
In deze video deelt Michiel waarom de Sales Strategie Masterclass voor hem de beste manier was om zijn salesafdeling bij Sunrock naar het volgende niveau te brengen.
Structuur van de Masterclass
Online sessies
Iedere week op vrijdag is er een online sessie waarin we theorie, praktijk cases en vragen bespreken. Na iedere sessie krijg je opdrachten waarmee je zelf aan de slag kunt ter voorbereiding op de volgende week.
1-op-1 expertsessie
Iedere twee weken word je een uur lang 1-op-1 begeleid in een expertsessie met Jacob Schermers.
Sales Architects community
Je krijgt toegang tot de Sales Architects community. Hier kom je in contact met gelijkgestemde ondernemers die kunnen dienen als inspiratie en klankbord. Ook vind je handige templates en additionele uitleg.
Persoonlijke feedback
Wekelijks geven onze sales professionals uitgebreide feedback op je ingeleverde documenten.
Het programma
22 maart: systematisch werken
add remove
Tijdens de eerste bijeenkomst van de Masterclass leggen we het fundament voor je nieuwe salesorganisatie.
We gaan in op systemisch werken; wat is het systeem waarin je werkt en hoe pas je dit zo goed mogelijk toe? Ook bespreken we de bottlenecktheorie, en krijg je een uitgebreide uitleg om hier zelf mee aan de slag te gaan. Zo ben je in staat om de grondoorzaak in kaart te brengen van hetgeen jouw organisatie tegenhoudt om sneller te groeien.
Vervolgens richten we ons op de markt. Hoe ziet de markt waarin jij opereert eruit? Wat is het doel van de markt, en wat gaat er mis in de verwezenlijking hiervan?
Tot slot gaan we verder met de vraag van jouw klant. Waar heeft de klant nou echt behoefte aan? Waar is de klant (niet) mee geholpen? En (hoe) biedt jouw organisatie hier een oplossing voor?
5 april: noodzakelijke oplossingen om je propositie te versterken
add remove
Tijdens de tweede bijeenkomst gaan we aan de slag met hetgeen nodig is om je propositie te verbeteren.
In de eerste week hebben we een fundament gelegd waarop we verder bouwen. De eerste stap hierin is het in kaart brengen van processen binnen jouw organisatie. Wat is ervoor nodig om een klant te krijgen? En wie is hier op welk moment bij betrokken?
Dit koppelen we aan de noodzakelijke rollen in dit proces. Hoe zien die eruit, en wie vult die rol(len) in? Uiteindelijk kom je tot een nieuwe inrichting van de bestaande processen.
Bij dit alles staan we ook uitgebreid stil bij de rol die tools in dit proces spelen. Denk hierbij aan een CRM-systeem en het belang van Marketing Automation.
19 april: het implementatieplan
add remove
In de derde week gaan we aan de slag met het implementatieplan. Een essentieel onderdeel hiervan zijn de oplossingselementen. Welke elementen dien je toe te voegen aan je huidige processen om de verandering op gang te brengen? En waar begin je?
In deze week gaan we verder op de rollen door specifiek te kijken naar flow. Hoe creëer je dit binnen je organisatie en hoe gaat dit helpen bij het beter en sneller helpen van je klanten?
Het is belangrijk de juiste volgorde van implementatie te gebruiken om tijd te besparen en een groter effect te sorteren. Het is bijvoorbeeld belangrijk eerste een sales proces te hebben voordat je met marketing begint. Maar je wilt wel begrijpen wie je ideale klant is voordat je met sales begint. Zo doorlopen we verschillende andere ‘short cuts’.
3 mei: begrijpen wat er mis kan gaan
add remove
De vierde week bestaat uit het anticiperen op de obstakels die je tegen zult komen bij de implementatie van je nieuwe proces. Je krijgt hierbij een goed begrip van welke obstakels je kunt verwachten, en hoe je dit goed navigeert.
Ook staan we stil bij het plannen van mijlpalen, zodat je een merkbare versnelling naar succes creëert binnen je organisatie. We richten ons daarbij ook op mijlpalen die je vooral niet moet plannen. Dit koppelen we aan prioriteiten stellen, en de volgorde waarin je hiermee aan de slag moet.
Tot slot bespreken we taakgerichtheid en doelmatigheid binnen het proces. Hierdoor krijg je een goed beeld van een productieve inrichting van je nieuwe proces, waardoor je binnen de nieuwe structuur sneller kunt groeien.
Laat je inspireren
Lees wat de samenwerking met Sales Architects heeft opgeleverd voor Still Intern Transport Benelux.
Meld je aan voor de Masterclass
Meld je aan voor de masterclass en je hoort zo snel mogelijk meer van ons.
- Startdatum: vrijdag 22 maart 2024 om 9:00
- De Masterclass bestaat uit 4 sessies met een groep van maximaal 8 personen
- De investering bedraagt € 2.700,-
Tevredenheidsgarantie: Haal jij niet de beloofde waarde uit de Masterclass? Dan gaan we in 1-op-1 sessies aan de slag om jouw plan te verbeteren.