Wat leer je in de Summer School?
Praktische info
- Eerstvolgende startdatum: vrijdag 11 augustus
- 4-wekelijkse groepssessies van 4 uur bij ons op kantoor
- Combinatie van eigen opdrachten, feedbacksessies en 1-op-1 sessies
Voor B2B ondernemers en hun leiderschapsteams
Hoe kan het dat sommige bedrijven met 30% groeien en hun winst verdrievoudigen, terwijl de groei bij andere bedrijven stagneert?
Deze Summer School helpt je om je winst te verdrievoudigen door jouw nieuwe Sales Strategie om te zetten naar het juiste Sales Design. Met Sales Architects ontwikkel je namelijk de tools om samen je nieuwe sales strategie te ontwikkelen. Je bent in staat in 12 maanden de stap vooruit te maken naar een succesvollere salesorganisatie die jarenlange groei geeft.
In deze Summer School ga je onder begeleiding intensief aan de slag om de transformatie van je sales- en marketingafdeling effectief uit te voeren. Het resultaat is een helder proces waardoor de operationele capaciteit van jouw organisatie toeneemt – van prospectie tot klantenservice. Dit leidt tot meer nieuwe klanten zonder de operationele kosten te verhogen. Je gaat aan de slag met een concreet plan inclusief de juiste handvaten, prioriteiten, en nieuwe energie om deze verbeteringen te implementeren.
Herken je deze problemen?
- Te weinig nieuwe klanten
- Geen groei bij bestaande klanten
- Onvoldoende samenwerking (of zelfs wantrouwen) tussen
verschillende teams - Afwezigheid van een logisch proces, wat leidt tot hoge
werkdruk en lage productiviteit - Veel handmatig werk door het ontbreken van
automatisering - Er worden onvoldoende leads gegenereerd om door Sales
op te kunnen volgen
De Sales Strategie Summer School
Van probleem en oorzaak naar een roadmap voor de oplossing
50+
implementaties
8.5
gemiddeld cijfer
32%
gemiddelde groei
Structuur van de Summer School
Online sessies
Persoonlijke feedback
1-op-1 expertsessie
Sales Architects Community
Tijdens de eerste bijeenkomst van de Summer School leggen we het fundament voor je nieuwe salesorganisatie.
We gaan in op systemisch werken; wat is het systeem waarin je werkt en hoe pas je dit zo goed mogelijk toe? Ook bespreken we de bottlenecktheorie, en krijg je een uitgebreide uitleg om hier zelf mee aan de slag te gaan. Zo ben je in staat om de grondoorzaak in kaart te brengen van hetgeen jouw organisatie tegenhoudt om sneller te groeien.
Vervolgens richten we ons op de markt. Hoe ziet de markt waarin jij opereert eruit? Wat is het doel van de markt, en wat gaat er mis in de verwezenlijking hiervan?
Tot slot gaan we verder met de vraag van jouw klant. Waar heeft de klant nou echt behoefte aan? Waar is de klant (niet) mee geholpen? En (hoe) biedt jouw organisatie hier een oplossing voor?
Tijdens de tweede bijeenkomst gaan we aan de slag met hetgeen nodig is om je propositie te verbeteren.
In de eerste week hebben we een fundament gelegd waarop we verder bouwen. De eerste stap hierin is het in kaart brengen van processen binnen jouw organisatie. Wat is ervoor nodig om een klant te krijgen? En wie is hier op welk moment bij betrokken?
Dit koppelen we aan de noodzakelijke rollen in dit proces. Hoe zien die eruit, en wie vult die rol(len) in? Uiteindelijk kom je tot een nieuwe inrichting van de bestaande processen.
Bij dit alles staan we ook uitgebreid stil bij de rol die tools in dit proces spelen. Denk hierbij aan een CRM-systeem en het belang van Marketing Automation.
In de derde week gaan we aan de slag met het implementatieplan. Een essentieel onderdeel hiervan zijn de oplossingselementen. Welke elementen dien je toe te voegen aan je huidige processen om de verandering op gang te brengen? En waar begin je?
In deze week gaan we verder op de rollen door specifiek te kijken naar flow. Hoe creëer je dit binnen je organisatie en hoe gaat dit helpen bij het beter en sneller helpen van je klanten?
Het is belangrijk de juiste volgorde van implementatie te gebruiken om tijd te besparen en een groter effect te sorteren. Het is bijvoorbeeld belangrijk eerste een sales proces te hebben voordat je met marketing begint. Maar je wilt wel begrijpen wie je ideale klant is voordat je met sales begint. Zo doorlopen we verschillende andere ‘short cuts’.
De vierde week bestaat uit het anticiperen op de obstakels die je tegen zult komen bij de implementatie van je nieuwe proces. Je krijgt hierbij een goed begrip van welke obstakels je kunt verwachten, en hoe je dit goed navigeert.
Ook staan we stil bij het plannen van mijlpalen, zodat je een merkbare versnelling naar succes creëert binnen je organisatie. We richten ons daarbij ook op mijlpalen die je vooral niet moet plannen. Dit koppelen we aan prioriteiten stellen, en de volgorde waarin je hiermee aan de slag moet.
Tot slot bespreken we taakgerichtheid en doelmatigheid binnen het proces. Hierdoor krijg je een goed beeld van een productieve inrichting van je nieuwe proces, waardoor je binnen de nieuwe structuur sneller kunt groeien.

Laat je inspireren.
Meld je aan voor de Summer School
Meld je aan voor de Summer School en je hoort zo snel mogelijk meer van ons.
- Startdatum: vrijdag 11 augustus om 9:00
- De Summer School duurt 4 weken met een groep van maximaal 12 personen
- De kosten bedragen € 1.900,-
* Haal jij niet de beloofde waarde uit de Summer School? Dan gaan we in 1-op-1 sessies aan de slag om jouw plan te verbeteren.
Nog vragen? Neem dan via hier contact op met Jacob.

Klanten over Sales Architects
“Jacob supported us setting up a new subsidiary structure for our organization. His holistic view on how successful sales organizations should work, paired with the hands on approach on the executive level, helped us to implement the new structure in a very short amount of time. With his unique way of questioning things, he was a great sparing partner and mentor along the process.”

Andreas Lorenz
Sales Director Nedap Europe
“Sales Architects is het eerste sales- en marketingbureau dat duidelijkheid geeft in wat ze doen, waarom, en wat het oplevert. Ze hebben ons het meeste geholpen met het inrichten van de KPI’s en salesprocessen. Dit gaf focus en resultaat.”

Marnix van der Moolen
Chief Executive Officer



















