Case Study: Sales Architects & Sales Feed

Waar SalesFeed leads inzichtelijk maakt middels software, focust Sales Architects zich op een schaalbaar salesproces en voorspelbare leadgeneratie. Een krachtige samenwerking dus en daarom is Sales Architects een waardevolle partner van SalesFeed.

 

Wat doet wie?

SalesFeedSalesFeed Logo

Laagdrempelige lead-generation & conversie-optimalisatie software voor alle B2B bedrijven. Herken en analyseer jouw websitebezoekers, versnel leadgeneratie en vergroot het aantal verkoopkansen.

  1. Herken je bezoeker
    SalesFeed is marktleider in Nederland met software voor B2B Leadgeneratie.
  2. Personaliseer je website
    Je website eenvoudig en automatisch aangepast aan de bezoeker, voor ieder CMS.
  3. Optimaliseer Google Ads
    Meer inzicht, meer leads, betere campagnes

Weet welke bedrijven je website realtime bezoeken. Zo kan je een belangrijke bezoeker meteen benaderen. Personaliseer je website. Toon bijvoorbeeld verschillende content aan klanten en niet-klanten. Maak je campagnes succesvoller.

 

Sales Architects

Wij geloven dat een schaalbaar en gestructureerd salesproces de basis is voor de groei van organisaties. Sales Architects (her)ontwerpt jouw B2B salesproces, zodat jouw organisatie steeds effectiever, eenvoudiger en sneller kan verkopen. Door structuur aan te brengen in jouw salesproces, versnellen en verduurzamen wij bedrijfsgroei.

Hoe gaan wij te werk?

We starten met een Sales Design Sprint.
In een periode van 4 weken onderzoeken we jouw organisatie, jouw klant en de markt waarin je opereert. Op deze manier krijg jij snel inzicht in de kansen, pijnpunten en belemmeringen voor jouw bedrijfsgroei. We bepalen hoe jouw bedrijf zo efficiënt mogelijk tot een effectief salesdesign kan komen waarin jij jarenlange groei kunt realiseren.

Vervolgens kun je kiezen voor een jaarprogramma, waarin we de volgende thema’s doorlopen (afhankelijk van jouw uitdagingen en behoeften):

  1. Propositie bouwen
  2. Salesfunnel
  3. Salesrollen & specialisatie
  4. Website & Contentstrategie
  5. Marketing automation
  6. Outbound activities
  7. Leadgeneratie
  8. KPI Dashboarding

Case Study

SalesFeed is een belangrijk onderdeel geworden bij de implementatie van het salesproces bij klanten van Sales Architects. Zo ook voor Loerakker Led Line, een bedrijf dat zorgt voor ledverlichting op de werkvloer.

Jaarprogramma Sales Architects

Tijdens het jaarprogramma van Sales Architects is stap voor stap het salesproces van Loerakker Led Line geoptimaliseerd. Dit gebeurt aan de hand van 3 stappen:

  1. Propositie
  2. Sales structuur
  3. Marketing

 

Werkwijze Sales Architects

Hoe werkt Sales Architects? Jacob Schermers (CEO Sales Architects) vertelt: “Leads kunnen alleen correct worden opgevolgd met een goed werkend salesproces, daarom heeft het neerzetten van een salesstructuur altijd prioriteit. We starten altijd met het bepalen van jouw onderscheidende propositie. Door het salesproces van Loerakker vervolgens op te knippen in verschillende fases (salesfunnel) en per fase rolspecialisatie toe te passen (marketing, inside sales, outside sales, closers) kwam er structuur en grip op salesactiviteiten.”

 

De rol van SalesFeed

SalesFeed speelt een grote rol in het leadkwalificatie proces van Loerakker. Na het inrichten van de nieuwe website, CRM en Marketing Automation systemen worden leads en hun online activiteiten beter zichtbaar. SalesFeed helpt bij het herkennen en kwalificeren van de websitebezoekers. Met SalesFeed heeft Loerakker inzicht in welke bedrijven er op de website komen. Vervolgens worden deze bedrijven gekwalificeerd op basis van relevantie en gedrag. Hebben de organisaties een aantoonbare interesse in de diensten van Loerakker, dan worden deze doorgestuurd naar het salesteam voor opvolging. Marketingacties waarmee websitebezoek wordt gegenereerd krijgen door de functies van SalesFeed een onmisbare ondersteunende functie binnen het salesproces. Marketing en sales zijn zo niet langer twee verschillende disciplines, maar werken samen als een geoliede machine.

 

Het resultaat

Door de combinatie van het kwalificeren van leads via SalesFeed én het gestructureerde salesproces gaan de salesmedewerkers van Loerakker enkel nog in gesprek met warme leads. In dit hele proces leert de lead direct hoe hij jouw product of dienst kan kopen, wordt de doorlooptijd verkort én wordt conversie verhoogd.

5 onmisbare KPI’s voor een beter salesproces

WIL JE ALS COMMERCIEEL DIRECTEUR ÉCHT EXCELLEREN MET JE TEAM? DAN MOET ER FOCUS ZIJN OP DE EINDRESULTATEN WAAROP JIJ EN JE TEAM ZICH RICHTEN.

De beste commercieel directeuren hebben het talent om zichzelf en hun team het hele jaar door de juiste dingen te laten doen, op de juiste wijze, richting de juiste doelen. Met andere woorden: ze weten wat het eindresultaat is, ze weten de strategieën om dit resultaat te halen, en ze weten de tactieken / de uitvoering om de strategieën juist uit te voeren. Maar wil je als commercieel directeur écht excelleren met je team, dan moet er vanaf het hoogste niveau (de eindresultaten waarop jij en het team zich richten) focus zijn.

In deze whitepaper gaan we in op de belangrijkste KPI’s binnen het salesproces.